۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۶۷۹۶۲
عضو ارشد حزب الله:

عربستان خطر جدی برای ثبات سیاسی لبنان است

عضو شورای مرکزی حزب الله با اشاره به شکست سعودی‌ها در رویارویی با محور مقاومت، عربستان را تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات لبنان دانست.
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در سخنانی با اشاره به تلاش عربستان برای تحمیل طرح موسوم به سازش قرن تاکید کرد که این اقدام به معنای فراموشی فلسطین، قدس و مشروعیت بخشی به رژیم صهیونیستی و عقب نشینی از حقوق ملت فلسطین است.

شیخ قاووق گفت: امروز حجاب‌ها کنار رفته و اسرار برملا شده است. محمد بن سلمان مشروعیت حق حضور اسرائیل در فلسطین را اعلام می‌کند. ارتباط سعودی ـ اسرائیلی بزرگترین تهدید برای ملت فلسطین و مقدسات آن است.

وی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از مشکلات اصلی فلسطین دانسته و افزود: رژیم سعودی با تشویق و تهدید خواهان تحمیل طرح «سازش قرن» است و معترضان نیز به شدت مورد مجازات قرار می‌گیرند همانگونه که اردن و غزه به این سرنوشت مبتلا شدند.

عضو ارشد حزب الله خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی، موضع و رویکرد دینی ما باید ایستادگی در کنار ملت فلسطین باشد تا به جهانیان اعلام کنیم که همراهی عربستان با فلسطین توطئه‌گری علیه قدس شریف است. فلسطینی‌ها با نگاه به تجربه توطئه‌گری کشورهای عربی علیه فلسطین، از سکوت کشورهای عربی ابراز شگفتی نمی‌کنند.

شیخ قاووق با تاکید بر لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت اظهار داشت: هرچند سیاست عربستان سعودی تا کنون آسیبی به کشور وارد نساخته اما عربستان تهدید مستقیم برای اتحاد ملی و ثبات سیاسی لبنان است. با آنکه سعودی‌ها به عجز و ناتوانی خود در رویارویی با حزب الله اقرار کردند اما همچنان در امور داخلی لبنان دخالت می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: سعودی‌ها با دخالت در تشکیل کابینه درصدد تضعیف جایگاه حزب الله هستند از این رو در مسیر تشکیل حکومت مانع تراشی می‌کنند اما حزب الله و جنبش أمل به آسانی کابینه جدید را تشکیل خواهد داد زیرا ملت لبنان ادبیات زور و تحمیل نظر را نمی‌پذیرد./981ب902/ر

ارسال نظرات