۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۶۹۱۶۸

افشای دیدار ولیعهد سعودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از منابعی اردنی فاش کرد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفر اخیر به اردن، با ولی‌عهد سعودی هم دیدار کرده است.
دیدار بن سلمان و نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» در خبری نوشت که به گفته برخی منابع اردنی، در سفیر دوشنبه هفته گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اردن، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان نیز در کاخ پادشاهی اردن حضور داشته است.

بر اساس گزارش این روزنامه، دیدار مذکور در حاشیه سفر «جیسون گرینبلت» فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه و نیز «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ به اردن صورت گرفته است.

«جاکی حوجی» تحلیلگر سیاسی معاریو در این باره نوشت: یک دوست اردنی گفت، در سفر نتانیاهو به اردن، محمد بن سلمان در کاخ پادشاهی اردن، منتظر نتانیاهو است. خب، درست یا غلط، این خبر، خبر دراماتیکی نیست. اسرائیل و عربستان تماس‌های مستقیمی تحت نظارت «عبدالله دوم» شاه اردن یا بدون نظارت او دارند.

معاریو توضیح داد که «نتانیاهو برای اولین بار بعد از چهار سال به درخواست گرینبلات فرستاده ترامپ به اردن رفت و با عبدالله دوم دیدار کرد. آمریکایی‌ها از فروپاشی وضعیت غزه نگرانند و دنبال اعمال فشار [بر اسرائیل و...] برای حل مشکل انسانی غزه هستند. می‌ترسند که وضعیت از هم بپاشد. آنها همچنین دنبال دستاوردی در منطقه هم هستند. 

بن سلمان پیش‌تر در گفت‌وگویی با مجله آمریکایی «آتلانتیک» اعلام کرده بود مخالفتی دینی با موجودیت رژیم «اسرائیل» وجود ندارد و از نظر او فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌توانند کنار هم زندگی کنند.

بنیامین نتانیاهو هفته گذشته به اردن سفر کرد و با عبدالله دوم دیدار داشت. کوشنر و جیسون گرینبلت هم سه‌شنبه هفته گذشته در نخستین ایستگاه سفر منطقه‌ای خود وارد اردن شدند و با شاه این کشور دیدار و درباره اوضاع غزه و تلاش‌های دولت ترامپ برای تحقق سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند. آنها سپس با مصر و عربستان رفتند و با سران این کشورها نیز دیدار داشتند.

این دیدارها در راستای هر چه سریعتر اجرایی کردن «معامله قرن» طرح پیشنهادی آمریکا برای حل مسأله فلسطین صورت می‌گیرد؛ طرحی که پایتخت دیگری به جز قدس را برای دولت فلسطینی پیشنهاد می‌دهد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات