۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۶۹۴۸۶

توطئه نتانیاهو علیه غزه به بهانه لغو محاصره آن

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو خواهان ایجاد یک بندر در قبرس مخصوص کالاهای ارسالی به غزه است تا بدین ترتیب نظارت صهیونیستها بر کالاهای ارسالی به غزه تشدید شود.
نتانیاهو

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در جریان دیدار با مقامات قبرس در خصوص طرح خود برای ایجاد یک بندر در قبرس مخصوص کالاهای ارسالی به نوار غزه رایزنی کرده است. وی  در مقابل ساخت این بندر خواهان پایان دادن به پرونده نظامیان صهیونیست اسیر در دست جنبش حماس است.

در این گزارش آمده است: تل آویو رسما این معامله و طرح را پنهان نمی کند و این مسأله علنی بوده و قرار است به صورت رسمی به حماس ارائه شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: این طرح دربرگیرنده بسته ای غیر قابل مذاکرده است و تل آویو از واشنگتن خواسته تا این معامله بخش اصلی تلاشهای آمریکا در خصوص نوارغزه محسوب شود.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی پیشنهاد می دهد که یک اسکله در بنادر لیماسول واقع در قبرس مخصوص نوارغزه ایجاد شود تا تبادلات تجاری با غزه از طریق آن صورت پذیرد. رژیم صهیونیستی تاکید دارد که ایجاد این بندر برای بازرسی کالاهای ارسالی به غزه و ممانعت از ارسال سلاح به این منطقه صورت می گیرد./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: مهر

ارسال نظرات