۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۷۰۶۳۲
فضل الله:

جریان‌های سیاسی به‌ جای سهم‌خواهی مشکلات کشور را حل کنند

امام جمعه حاره حریک با انتقاد از سهم خواهی برخی گروه‌های سیاسی در دولت جدید، بر ضرورت حل مشکلات کشور از سوی مسؤولان تاکید کرد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه حاره حریک لبنان در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد که تحرکات سیاسی در کشور به دلیل اصرار برخی جریان‌ها بر موضاع خود نتوانست دولت را از کمند مشکلات رهایی بخشد.

حجت الاسلام فضل الله گفت: متاسفانه هیچ جریانی حاضر به دست برداشتن از سهم‌خواهی در وزارت خانه‌ها نیست و نزاع‌های سیاسی درون پارلمانی و نتایج به دست آمده در انتخابات نباید عرصه تشکیل دولت جدید و شیوه تعامل آن با مسائل داخلی را دستخوش تغییر و تحول کند.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که گروه‌ها بر مواضع خود اصرار بورزند هیچگونه تغییری را در صحنه سیاسی کشور مشاهده نخواهیم کرد. سیاست انتظار کشیدن و سرعت نبخشیدن به کارها در این مرحله به چشم می‌آید و جریان‌های سیاسی از این فرصت برای مشاهده تغییرات منطقه‌ای و بهبودبخشی به موقعیت خود استفاده می‌کنند.

امام جمعه حاره حریک اظهار داشت: حق جریان‌های سیاسی است که بخواهد نظرات و راهکارهای پیشنهادی در آینده کشور اعمال شود اما همزمان باید با در نظر گرفتن منافع مردمی که اداره امور را به آنان تفویض کردند، به تثبیت وضعیت کشور نیز توجه داشته باشند.

روحانی شیعی لبنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی و چشم انتظاری مردم برای بهبود معیشت افزود: هر روز که بگذر کشور بیشتر به سوی پرتگاه سوق داده می‌شود و نمود آن در عرصه تربیت و بحران‌های اجتماعی، فقر، بیکاری، یاس و ناامیدی، افزایش جرم و جنایت و سرقت و مصرف مواد مخدر خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام فضل الله در پایان تصریح کرد: تمامی مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار بگیرند به ویژه آنکه به عقیده کارشناسان مشکلات کشور راهکارهای متعددی دارد. تمام مجموعه‌ها از موسسه‌های اجتماعی و خیریه تا نهادهای دولتی با اندیشه به بحران‌های موجود برای رفع آن اقدام کنند./981/ب901/ر

ارسال نظرات