۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۷۱۹۴۴
عضو ارشد مجلس اعلای شیعیان لبنان:

شاگردان مکتب امام موسی صدر آماده جانفشانی در راه کشور هستند

دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تاکید بر تشکیل دولت جدید خاطر نشان کرد که تربیت شدگان مکتب امام صدر در راه کشور از جان خود خواهند گذشت.
شیخ حسن شریفه از روحانیان لبنان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه‌های نماز جمعه مسجد الصفا بیروت تاکید کرد که فریاد اعتراضی که در روزهای گذشته در بقاع بلند شد تلاشی برای جهت دهی به برخی افکار غلط و اشتباه است.

شیخ شریفه گفت: اینکه برخی با هدف انتقاد و نه حل مشکلات دست به نقّادی بزنند عمل صحیحی نیست. منطقه بقاع نیاز به موضع گیری‌هایی که در چهارچوب رسانه‌ای مانده و به مرحله فعلیّت نرسد، نیازی ندارد.

وی با بیان لزوم اهتمام عملی به مناطق محروم در لبنان خاطر نشان کرد: مردم مناطق جنوب لبنان در راه حمایت از کشور و مقدسات، جان خود را تقدیم کردند. آنان مردمی بودند که با امام موسی صدر برای رفع محرومیت از جنوب هم صدا شده و همچنان بر همان عهد هستند.

دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان افزود: مردم محروم جنوب لبنان می‌دانند که حامیان آنان در هنگام سختی همان فرزندان و تربیت شدگان مکتب امام موسی هستند؛ کسانی که حتی یک روز در راه حمایت از لبنان از جانفشانی دریغ نکردند.

شیخ شریفه با اشاره به اوضاع نابسمان اقتصادی در کشور اظهار داشت: وضعیت اسفناک اقتصادی تا به امروز مشاهده می‌شود اما کسی مسؤولیت تشکیل دولت و نیز آسیب‌های وارده در فرض تأخیر در تشکیل دولت را نمی‌پذیرد گو آنکه مصحلت و منفعت مردم به دست فراموشی سپرده شده است.

وی در پایان تصریح کرد: چگونه می‌توان انتظار کشوری دارای اقتصاد، سیاست و عدالت اجتماعی مناسب را داشت اما همچنان افراد و گروه‌هایی منفعت شخصی خود را بر مصلحت کشور و مردم مقدم می‌دارند؟ باید از منافع حزبی و شخصی برای مصلحت همگانی چشم پوشی کرد./981/ب901/ر

ارسال نظرات