۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۴۲۰

آیت الله حکیم لزوم اهتمام به نماز اول وقت در مراسمات مذهبی را خواستار شد

مرجع تقلید عراق بر لزوم اهتمام به نماز اول وقت در مراسمات مذهبی از سوی محبان اهل بیت(ع) تاکید کرد.
آیت الله حکیم

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق در دیدار با جمعی از مردم بغداد و کرکوک بر ضرورت بهره برداری از مناسبت‌های دینی برای تشویق جوانان به آموزه‌های اسلامی تاکید کرد.

آیت الله حکیم در این دیدار با بیان اهمیت استفاده از شیوه تعاملی مناسب و محترمانه خاطر نشان کرد که باید جوانان را به سوی پذیرش مسؤولیت دینی خود به ویژه مشارکت در احیای مناسبت‌های مذهبی و التزام عملی به شریعت اسلامی تشویق کرد.

وی با تشویق مومنان به التزام به فریضه های دینی مانند خواندن نماز اول وقت در حسینیه‌ها و اماکن مذهبی افزود: این عمل نصرت و یاری رساندن به اسلام است.

مرجع تقلید عراق در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ریش سفیدان و بزرگان در ارشاد جوانان و دعوت به انجام فریضه های دینی اظهار داشت: التزام دینی و اخلاقی به دستورات معصومین (ع) و تربیت فرزندان و جوانان با بیانات اهل بیت(ع) از مهمترین وظایف بزرگان دینی است.

آیت الله حکیم با اشاره به لزوم بهره‌وری از مناسبت‌های دینی برای تشویق جوانان و علاقه مند ساختن آنان به دین، توجه مبلغان دینی به جوانان و تعامل محترمانه با آنان جهت تقویت اخلاق اسلامی و مشارکت در مراسمات مذهبی را خواستار شد.

وی در پایان از خداوند قبولی زیارت مرقد مطهر امیرالمومنین (ع) و استجابت دعا و موفقیت خادمان اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت را طلب کرد./981/ب902/ر

ارسال نظرات