۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۷۵۸۵۲

وضعيت وخيم زندانيان سياسی در بحرين

مسؤولان زندان های بحرین، زندانیان سیاسی را از درمان محروم می کنند و این اقدام موجب وخیم تر شدن حال زندانیان شده است.
بحرین

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، موسسه دموکراسی و حقوق بشر الخلیج امروز طی پیامی از محروم کردن زندانیان زندان جو مرکزی از حقوق اولیه خود خبر داد.

در این پیام آمده است: مسؤولان زندان جو مرکزی مانع از تماس تلفنی حجت الاسلام شیخ عیسی القفاص از علمای بحرین با خانواده اش می شود.

همچنین خانواده احمد خلیل ابراهیم از جوانان زندانی در بحرین در گفت وگو با خبرنگاران بیان داشتند که مسؤولان زندان مانع امکانات درمانی را در اختیار زندانیان قرار نمی دهند.

این خانواده تصریح کرد: احمد خلیل ابراهیم به علت مسائل سیاسی به حبس ابد محکوم شده است و هنگامی که طی چند روز اخیر پیگیری احقاق حقوقش در زندان بودیم، مسؤولان زندان ما را از تماس با او محروم کردند و حتی اجازه درمان نیز به احمد خلیل ابراهیم را ندادند.

خانواده علی الفریخ نیز از محرومیت درمان فرزندشان خبر دادند و گفتند: در حالی بیست و پنجمین سالروز تولد فرزندمان را جشن می گیریم که او در پشت میله های زندان قرار داد و از حقوق اولیه خود محروم است.

 این خانواده عنوان کرد: به علت ضرب و شتم علی الفریخ و زندان های انفرادی طولانی مدت، او به شدت از درد کمر و پا رنج می برد به طوری که امکان حرکت و نشستن به صورت عادی برایش مقدور نیست.

خانواده علی الفریخ اظهار داشت: ما بارها از مسؤولان زندان خواسته ایم که فرزندمان را برای درمان به بیمارستان انتقال دهند ولی مسؤولان زندان امتناع کردند.

ابتسام الصائع از فعالان حقوق بشر نیز طی پیامی اظهار داشت: آل خلیفه طبق معاهدات و قوانین بین المللی باید حقوق بشر احترام گذاشته و زندانیان را از درمان محروم نکند. محروم کردن زندانیان از درمان طبق قوانین بین المللی مجازات دارد.

وی افزود: مسؤولان زندان ها باید از چنین اقداماتی دست بردارند و حقوق زندانیان را محترم بشمارند./994/ب902/ف

ارسال نظرات