۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۶۱۵۳

طالبان خواستار اقدام کشورهای اسلامی در مورد اهانت هلند به به پیامبر گرامی اسلام شد

طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اهانت به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام پذیرفتنی نیست و کشورهای اسلامی، سازمان همکاری‌های اسلامی و نهادهای بین‌المللی مانع مسابقه موهن در هلند شوند.
لوگوی طالبان

به گزارش خبرگزاری رسا، «گرت ولدرز» سرکرده حزب آزادیخواه هلند اعلام کرد که قرار است بزودی مسابقه کاریکاتوری با موضوع توهین به پیامبر اسلام‌ (ص) برگزار شود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع تاکید کرد که این گروه نیت گستاخانه دشمنان اسلام را به شدت تقبیح می‌کند و از کشورهای اسلامی و جهان می‌خواهد که مانع این کار شوند.

وی افزود: ما از کشورهای اسلامی، سازمان همکاری‌های اسلامی، و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم که از گستاخی در حق پیامبر بزرگ اسلام جلوگیری کنند و قلبهای ملت مسلمان جهان را آزرده نکنند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: این اقدام بی‌شرمانه باعث ایجاد نفرت در بین جوامع خواهد شد و زمینه تقابل ادیان را فراهم می‌کند همچنین بی‌ثباتی را در پی خواهد شد و هرگز توجیه پذیر نیست.

مجاهد خاطرنشان کرد که این اقدامات دشمنان اسلام جز اینکه چهره شیطانی آنها را آشکار می‌سازد نمی‌تواند به حیثیت والای پیامبر اسلام (ص) صدمه بزند.

این در حالی است که کشورهای اسلامی تاکنون اقدام عملی برای جلوگیری از برگزاری این مسابقات انجام نداده است.

سازمان همکاری اسلامی نیز تنها به اظهار نظر و محکومیت این اقدام حزب افراط گرای هلندی بسنده کرده و «یوسف بن احمد العثیمین» دبیر این سازمان گفته است که آزادی بیان به مفهوم تخریب احساسات دیگران نیست./۸۴۷/ب۱۰۱/ع

منبع: تسنیم

ارسال نظرات