۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۷۷۳۶۸
تولیت آستان قدس رضوی:

عاشورا نقطه عطف تاریخ بشریت است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که عاشورا درس عبودیت، بندگی، وفاداری، صبر و مقاومت است، گفت: عاشورا نقطه عطف تاریخ بشریت است.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی عصر امروز در ویژه‌برنامه استقبال از ماه محرم در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی، گفت: عاشورا درسی بزرگ برای همه بشریت تا ابد است.

وی با بیان این که پیام‌های عاشورا برای انسان درسی برای چگونه زیستن و چگونه مردن، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است، گفت: پیام‌های عاشورا پیام‌های انسان‌ساز برای همه بشریت است و همه انسان‌ها باید بدانند که حسین بن علی (ع) اسوه و الگو است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پیام اباعبدالله (ع) هنوز هم در جهان زمین و زمان را در هم نوردیده است؛ عاشورا واقعه تاریخی است که در سال 61 هجری واقع و تا دنیاست در عزای مظلوم کربلا اشک می‌ریزیم و گریه می‌کنیم وجود مقدس حسین بن علی (ع) پیام و سخنش همواره در متن جامعه ما و قرون اعصار زنده است.

وی یادآور شد: عاشورا دین را زنده کرد دین حقیقی به معنای کتاب و سنت است یعنی دین باید در جامعه بشری اجرا شود حضرت سیدالشهدا (ع) درب یانش گفت می‌بینید که حق عمل نمی‌شود و باطل اجرا می‌شود قرار است که آیات نورانی قرآن سیره و سنت نبوی در زندگی بشر اجرا شود.

حجت‌الاسلام والسلمین رئیسی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: تمام دشمنی‌ها با ایران به خاطر این است که سنت و پرچم نبوی در کشور اجرا می‌شود اگر قرار بر ایستادگی باشد در برابر آن صف‌آرایی می‌کنند و در برابر اقامه دین این دشمنی اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به‌صف آرایی در مقابل استکبار گفت: اگر مسلمانان بنا شد نماز بخوانند و نفی استکبار استعمار و استبداد کنند آنگاه تهاجم شروع می‌شود دنیای کفر در مقابل حق‌خواهی و عدالت‌خواهی می‌ایستد. اینجا جنگ اراده‌هاست از ابتدای ظهور بشر نبرد حق و باطل وجود داشته و همواره باید این نبرد در ذهن‌ها باقی بماند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: نقطه عطف تاریخ بشر عاشورا بوده است پیشینیان به آن استناد کرده‌اند و بعد از حادثه کربلا وجود امام سجاد (ع) قریب 40 سال برای زنده نگه‌داشتن عاشورا اشک ریخت تمام ائمه هم برای زنده نگه‌داشتن عاشورا اشک ریختند.

وی تصریح کرد: عاشورا باید بماند و هیچ‌وقت از یاد نرود بهترین سجده به یاد خدا و با تربت حسین (ع) است. بهترین زمان‌ها زمان متصل به کربلای حسینی است. خداوند می‌خواهد درهای گشایش عالم را باز کند که بانام حسین (ع) است عاشورا درس عبودیت و بندگی درس وفاداری صبر و مقاومت است درس مقابله با ظلم ظالم و ستمگران است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کربلای حسین در قلب‌ها و دل‌هاست. ما هرچه داریم از محرم و صفر است این انقلاب جلوه‌هایی از محرم و عاشوراست. جنگ هشت‌ساله باعث نشد بین مردم ایران و عراق فاصله باشد. امروز دارند بین دو ملت اختلاف می‌اندازند و ما نباید به دشمنان اجازه دهیم تا به اهداف پلیدشان برسند./934/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات