۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۸۶۴۷۱
بی بی سی عربی گزارش داد؛

برگزاری انتخابات در بحرین در سایه بی توجهی به خواسته‌های اکثریت

بی بی سی عربی طی گزارشی به وضعیت نامطلوب شیعیان در بحرین پرداخت و برگزاری انتخابات در این کشور را در سایه بی توجهی به خواسته های حدود پانصدهزار شیعی دانست.
بحرین

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا به نقل از وب سایت بی بی سی عربی، انتخابات بحرین در حالی برگزار شد که سازمان عفو بین الملل نسبت به بازداشت معارضان و تهدید آنها از سوی مقامات منامه ابراز نگرانی کرده است.

بی  بی سی گزارش داد: اقدامات سختی از سوی بحرین از سال ۲۰۱۱ علیه معارضان  این کشور در حال صورت گرفتن است. آنان خواستار برگزاری انتخابات و تعیین نخست وزیر شده اند ولی منامه بارزترین احزاب سیاسی معارضان را منحل کرد و مانع مشارکت اعضایش در انتخابات شد.

بنا بر این گزارش، شیعیان در بحرین به عنوان اکثریت اعلام کردند که از استخدامات دولتی محروم هستند و آل خلیفه با حدود پانصدهزار شیعی مانند شهروندان درجه دو با آنها برخورد کند.

گفتنی است که انتخابات بحرین در حالی روز گذشته برگزار شد که احزاب مخالف رژیم آل‌خلیفه از جمله جمعیت ملی-اسلامی الوفاق آن را تحریم کرده بودند و علاوه بر آن، با موجی از انتقادهای نهادهای حقوق بشری بین‌المللی روبه رو شده بود که معتقدند نتیجه این انتخابات از قبل تعیین شده است.

 

ارسال نظرات