۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۶۵۵۴

عبور فروش پاییزه کتاب از مرز ۷۵میلیارد

در آخرین روز چهارمین طرح فصلی پاییزه کتاب، کتاب‌فروشی‌های عضو توانسته‌اند ۳۱۷هزار و ۲۲۰ عنوان کتاب را در سراسر کشور به‌فروش برسانند.
 پاییزه کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا، آمارهای ارائه شده حاکی از آن است 675 کتاب‌فروشی عضو از سراسر کشور توانسته‌اند تا صبح آخرین روز طرح، یعنی یکشنبه چهارم آذرماه  317هزار و 220 عنوان کتاب با مبلغ کل 75میلیارد و 491میلیون و 757هزار و 197ریال به‌فروش برسانند.

مطابق جدول فوق، استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان مقام‌های بالای جدول را به خود اختصاص داده‌اند و باقی استان‌ها نیز با تفاوت‌هایی مختصر، در رده‌های پرفروش‌ترین‌ها از لحاظ تعداد و رقم فروش قرار گرفته‌اند.

 در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های عضو پاییزه نیز آنچه بیش از همه خودنمایی می‌کند،‌ حضور حداکثری کتاب‌فروشی‌های غیر تهرانی است. همچنین اختصاص رتبه‌های دوم و سوم، به شعبه‌های نادری و مرکزی کتاب رشد اهواز در این فهرست، حائز اهمیت است.

چهارمین طرح پاییزه کتاب در استان‌ها کار خود را از 24 آبان‌ماه؛ مصادف با آغاز بیست‌وششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و کتاب‌فروشی‌های شهر تهران از 26 آبان‌ماه به این طرح پیوستند.

اعتبار اولیه این طرح، مبلغ دومیلیارد تومان بود اما مطابق با اعلام نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل خانه کتاب، اعتبار این طرح به دلیل مقارن شدن آن با هفته وحدت، به دو میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات