۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۸۷۲۲۸
وزیر اوقاف مصر:

اشعار مذهبی تاثیر بسزایی در تقویت ایمان دارد

وزیر اوقاف مصر با بیان ضرورت نهادینه سازی اخلاق اسلامی در جوامع، تاثیر اشعار مذهبی در تقویت ایمان را بسیار مهم توصیف کرد.
مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر از راه اندازی کمپین «پیامبر انسانیت» خبر داده و تاکید کرد که دعوت به خداپرستی تنها به دعوت زبانی منحصر نیست بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش اسلام رحمانی استفاده کرد.

شیخ جمعه با بیان آنکه پیامبر اکرم(ص) اسوه اخلاق نیکو است، افزود: این کمپین با مشارکت موسسه‌ها و نهادهای اسلامی سراسر جهان از امروز آغاز و در ن جمعه آتی در خطبه‌های نماز جمعه با عنوان «تمسّک به اخلاق پیامبر محبوب » به کار خود پایان خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: گسترش بیش از پیش ارزش‌های اخلاقی مانند راستگویی، امانت داری، خوش اخلاقی در جوامع اسلامی از مهمترین اهداف این کمپین است. اوقاف تمام ظرفیت خود را برای ترویج منظومه اخلاقی به کار خواهد گرفت.

وزیر اوقاف مصر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اهمیت شعر و سرود اظهار داشت: اشعار دینی و مذهبی تاثیر فراوانی را در برانگیختن احساسات و عواطف دینی، تهذیب نفس، تقویت ایمان و روحیه اخلاق‌مداری و انسانیت به جا می‌گذارد.

شیخ جمعه در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی اگر مبتنی بر محبت و با اعتقاد به گسترش ایمان و معنویت در جامعه صورت بپذیرد حتما تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت. پیامبر اکرم(ص) به اشعار حسان بن ثابت گوش فرا داده و به او بشارت بهشت را داده است.

ارسال نظرات