۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۸۸۶۷۴

نشست «بحران سیاسی و پیامدهای آن بر صلح» در لبنان برگزار شد

نشست «بحران سیاسی و پیامدهای آن بر صلح» با حضور اندیشمندان و علمای لبنان برگزار شد.
نشست «بحران سیاسی و پیامدهای آن بر صلح» در لبنان

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، نشست انجمن بین مذاهب و ادیان در دانشگاه ادبیات علوم و فناوری تحت عنوان «بحران سیاسی و پیامدهای آن بر صلح» در منطقه «دکوانه» واقع در استان جبل لبنان برگزار شد.

حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت، شیخ احمد درویش، شیخ سامی ابی المنی، شیخ بلال الملا، شیخ زیاد الاحب، شیخ حسین شحادة از علمای اهل شیعه و اهل تسنن لبنان و جمعی از استادان، وکلای دادگاه، اندیشمندان و نویسندگان حضور داشتند.

در بیانیه پایانی این نشست با اشاره به آخرین رویدادهای اخیر لبنان آمده است: اتفاقات اخیر لبنان قلب مردم این کشور را به درد آورده است به طوری که نسبت به آینده خود نگران هستند و نمی دانند که آیا می توان امنیت و ثبات این کشور را حفظ کرد یا خیر.

در این بیانیه نوشته شده اس: بخش عمده مشکلات لبنان به دخالت های خارجی، خلاء های قانونی، طائفه گرایی و عدم حس ملی باز می گردد. خارج از اینکه مسؤولان در طول سال های گذشته چه عملکردی در این کشور داشته اند، قانون و میزان اجرای قانون باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در این بیانه آمده است: تنوع طوائف موجب افزایش ارزش و جایگاه کشور باید بشود اما برخی با خباثت سیاسی درپی منافع و مصالح طائفه و مذهبی خاص خود هستند. مشکل در ائتلاف ها نیست بلکه مشکل در سیاست و فکر پیروزی یک ائتلاف بر ائتلاف دیگر است. این کشور از نظر منابع طبیعی و اقتصادی نیز مشکلی ندارد و مردم لبنان با تلاش و کوشش بسیار می توانند ظرفیت اقتصادی این کشور را افزایش دهند اما مشکل در عدم استفاده و توجه به ظرفیت های داخلی است.

در این بیانه نوشته شده است: متاسفانه در کشوری زندگی می کنیم که فقط نام دولت را یدک می کشد. آیا می توان دولت را با صحبت های سیاسی و طائفه ای و مذهبی اداره کرد؟ برخی به دنبال منافع طائفه ای و مذهبی خود به هر قیمتی حتی ضربه زدن به ثبات این کشور هستند.

ارسال نظرات