۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۵۹۰۴۱۹

درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا برای فشار بر ارتش لبنان

درخواست رژیم صهیونیستی از آمریکا برای فشار بر ارتش لبنان
رژیم صهیونیستی از ایالات متحده خواسته است که ارتش لبنان را تحت فشار قرار دهد تا به آنها در شناسایی تونل‌ها در داخل این کشور کمک کند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، منابع دیپلماتیک غربی در بیروت گفتند، تل آیوو از واشنگتن خواسته است که ارتش لبنان را برای شناسایی تونل‌ها و انهدام آن‌ها با همکاری نیرو‌های سازمان ملل در لبنان (یونیفل) تحت فشار قرار دهد.

به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، رژیم صهیونیستی با این تفکر پیش می‌رود که آمریکا می‌تواند از طریق تهدید به توقف کمک‌های نظامی ارتش لبنان را تحت فشار قرار دهد و مخالفت نیرو‌های یونیفل از انجام اقداماتی خارج از محدوده اختیارات خود موجب شود دولت لبنان ماموریت خود را در خصوص انهدام تونل‌ها انجام دهد.

با وجودی که آمریکا صراحتا به تل آویو اعلام کرده که انجام این ماموریت از سوی ارتش لبنان غیرممکن است باز هم نقطه‌نظر‌هایی به طرف لبنانی ارائه و جانبداری خود از تل آویو حفظ شده است.

گفتنی است فرمانده یونیفل پس از سفر به سرزمین‌های اشغالی و دیدار با گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان هم دیدار کرد.

آیزنکون ضمن شرح پیامد‌های عملیات نظامی در مرزها، اعتراض خود را به فعالیت نیرو‌های بین‌المللی و ارتش لبنان اعلام کرده بود./983/ب102/ف

منبع: ایسنا

ارسال نظرات