۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۵۳۸۹
دبیرکل جبهه العمل اسلامی لبنان:

آمریکا در ونزوئلا شکست خواهد خورد

دبیرکل جبهه العمل اسلامی لبنان دخالت آمریکا در ونزوئلا را محکوم کرد و بیان داشت: سیاست های مستکبرانه سران کاخ سفید در ونزوئلا شکست خواهد خورد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ زهیر الجعید دبیرکل جبهه العمل اسلامی لبنان، شیخ عازی جنینة، شیخ شریف توتیو و شیخ ولید علامة از اعضای این جبهه ضمن حضور در سفارت ونزوئلا در بیروت با خوسه گنزالس سفیر این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

شیخ زهیر الجعید در این دیدار گفت: جبهه العمل اسلامی لبنان از مردم و نیکلاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا در برابر کودتای آمریکا حمایت می کند و هر گونه تسلط واشنگتن بر این کشور را به شدت محکوم می کنیم.

وی افزود: ما در کنار مردم ونزوئلا می ایستیم زیرا نبردمان در راستای احقاق حق، شکست سیاست های آمریکا و پیروزی مردم مستضعف است.

خوسه گنزالس سفیر ونزوئلا نیز در این دیدار از نقش جبهه العمل اسلامی در مقابله با فتنه مذهبی در لبنان تقدیر کرد و بیان داشت: ما در برابر سیاست متکبرانه آمریکا که در پی چپاول آمال و آرزوهای مردم است، می ایستیم.

وی افزود: نبرد با ایالات متحده یک جنگ طولانی و پر هزینه است، اما پیروزی در نهایت متعلق به متحد ما خواهد بود.

همچنین «خورخه آریزا» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته در گفت وگو با راشا تودی بیان کرد که ونزوئلا به خوبی آگاه است که آمریکا در واقع رهبری تلاش‌ها برای سرنگونی «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا را به پیش می‌برد اما با این وجود آماده است تا با مخالفان بر سر میز مذاکره بنشیند.

وی گفت: «دولت آمریکا نه تنها فقط پشت کودتا است بلکه آن را رهبری می‌کند ما بر روی خنثی کردن حملات واشنگتن متمرکز شده‌ایم.»

دولت آمریکا از چند روز پیش با به‌رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان به عنوان رییس جمهور موقت ونزوئلا، فشارها علیه «نیکلاس مادورو» رییس جمهور این کشور را افزایش داد. فرانسه، اسپانیا، آلمان و انگلیس نیز روز شنبه طی بیانیه‌ای به مادورو 8 روز مهلت دادند تا انتخابات جدیدی را برگزار کند./994/ب901/ف

ارسال نظرات