۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۹۶۲۴۴

ضربه سنگین اتحادیه اروپا به محمد بن سلمان

ضربه سنگین اتحادیه اروپا به محمد بن سلمان
ناظران محافل سیاسی غربی تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر درج عربستان در پیش‌نویس کشورهای تهدید کننده این اتحادیه را ضربه سنگینی به بن سلمان عنوان کردند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، ناظران محافل سیاسی غربی، تصمیم اتحادیه اروپا برای درج عربستان سعودی به عنوان یکی کشورهای تهدید کننده خودا را ضربه سنگینی به این کشور و محمد بن سلمان عنوان کردند.

این تصمیم در حالی از سوی اتحادیه اروپا اتخاذ می شود که محمد بن سلمان در تلاش است که سرمایه گذاران غربی را به عربستان جذب کند.

اتحادیه اروپا جمعه گذشته عربستان را به فهرست پیش‌نویس کشورهایی اضافه کرد که به علت کوتاهی در مبارزه با تأمین مالی تروریسم و پولشویی، تهدید علیه اروپا به شمار می‌روند.

عربستان به عنوان مهد وهابیت، در سال‌های اخیر نقش مهم و تاثیرگذاری در حمایت همه جانبه از تروریسم به ویژه تروریست‌های تکفیری در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان داشته است.

از 19 عامل حملات 11 سپتامبر 2001، 15 نفر سعودی بودند و پیشتر نیز بازرسان آمریکایی درباره برخی دیپلمات‌های عربستانی که با هواپیماربایان بعد از ورود آنها به خاک آمریکا ارتباط داشته‌اند، تحقیق کردند./983/ب903/ف

ارسال نظرات