۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۹۸۲۸۸
رایزن فرهنگی عراق در ایران:

فتوای آیت الله سیستانی عامل نجات عراق شد

فتوای آیت الله سیستانی عامل نجات عراق شد
عبدالزهرا با اشاره نقش ویژه علما و روحانیت در پیشبرد محور مقاومت در منطقه تأکید کرد که اگر فتوای آیت الله سیستانی نبود کشور عراق از دست می رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 روحانی شهید مدافع حرم ایران، افغانستان، سوریه و عراق، یاسر عبدالزهرا رایزن فرهنگی عراق در ایران با بیان این که خانواده های شهدا با صبر و ثبات در فراق عزیزان خود، الگویی از ایستادگی و عزت و کرامت را به ما یاد دادند، اظهار داشت: ما کمتر از آن هستیم که صبر زیبای شما را درک کنیم و ما در برابر بزرگی و فداکاری شما و شهیدان شما عاجز هستیم؛ شما با صبرتان به جهانیان ثابت کردید که در دروان کنونی، در اوج قدرت قرار دارید.

وی با بیان این که شهدا به ویژه روحانیان عامل عزت و افتخار امت هستند و نقش آنان به یک دوران یا یک بعد خاصی منحصر نمی شود، ابراز داشت: ما در عراق در برابر آتشی قرار داشتیم که به فضل خداوند متعال و خون شهدا و مردانی قهرمان و مرجعیت و فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله سیستانی از آن نجات یافتیم.

وی فتوای آیت الله سیستانی را عامل نجات عراق دانست و تأکید کرد: سرزمین و ناموس عراق به وسیله این فتوا نجات یافت و به همین جهت بود که نیروی حشدالشعبی شکل پیدا کرد.

رایزن فرهنگی عراق در ایران با اشاره به نقش علما در مبارزه با استکبار گفت: علمای دین نقش رهبری و پیشگامانه ای برای بسیج مردم در راستای ایستادگی در برابر شنیع ترین دشمن یعنی جاهلان دوران ما تروریست ها ایفا کردند.

وی یادآور شد: بر اساس این فتوا یک فرهنگ عمومی مقاومت در عراق به وجود آمد تا صحنه جهاد و جنگ از زمان ابتدایی صدور فتوای جهاد کفایی شاهد حضور میلیون ها تن از جوانان شهادت طلب باشد.

عبدالزهرا خاطرنشان ساخت: این نقش علمای دین در عراق و کشورهای محور مقاومت به هیچ وجه به یک مکان و زمان منحصر نمی شود و اگر تاریخ سیاسی معاصر عراق را مشاهده کنیم خواهیم دید که علمای دین، رهبری میسر حرکت اجتماعی را برعهده داشتند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: علمای دین در عراق گاهی در برابر اشغالگر می ایستادند و گاهی به مبارزه با نظام های سیاسی فاسد می پرداختند و این نشان دهنده پویایی حوزه علمیه است که همچنان نبض امت به شمار می رود.

رایزن فرهنگی عراق در ایران از رهبر معظم انقلاب و دولت به دلیل برگزاری چنین مراسم هایی تقدیر کرد و گفت: تاریخ به هیچ وجه فداکاری و جانفشانی های شهدا را فراموش نخواهد کرد./1330/ب202/ع

ارسال نظرات