۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۶۹۳

تقلای عربستان برای قانع کردن انگلیس به اقدام نظامی علیه ایران

تقلای عربستان برای قانع کردن انگلیس به اقدام نظامی علیه ایران
یک مقام انگلیسی اطلاع داد که بعد از انصراف ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران، یکی از مقامات اطلاعاتی عربستان برای قانع کردن لندن به اقدام نظامی علیه ایران تلاش کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از مقامات ارشد انگلیس در گفت‌ وگو با پایگاه تحلیلی «میدل ایست آی» اعلام کرد که یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی عربستان سعودی خواستار حمله بریتانیا به ایران شده است.

طبق گفته این مقام آگاه انگلیس، درست چند ساعت بعد از منصرف شدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران، این مقام سعودی از مقامات بریتانیا درخواست کرده است تا حملات محدودی به اهداف نظامی ایران صورت دهد.

این منبع آگاه ادامه داد که یکی از افسران اطلاعاتی عربستان سعودی، «عادل الجبیر» وزیر مشاور امور خارجی سعودی را در سفر به «لندن» همراهی می‌کرده است.

با اینحال این منبع آگاه انگلیسی که خواست نامش به واسطه حساسیت موضوع، فاش نشود، ادامه داد که لابی‌گری سعودی‌ها با بی‌اعتنایی مقامات انگلیسی روبرو شد.

وی توضیح داد: «مردم ما (در خصوص ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر ساقط شدن پهپاد جاسوسی در حریم بین‌المللی) تردید دارند» و بنابراین یک پاسخ «خیر» به درخواست سعودی‌ها دادند.

طبق این گزارش، این مقام سعودی همچنین با ارائه یکسری اطلاعات تکمیلی، حادثه اخیر دریای عمان برای دو نفتکش را به ایران نسبت داد اما مقامات انگلیسی به هیچ عنوان «تحت تأثیر» این شواهد قرار نگرفتند./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات