۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۲۵۸۶۲
به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی و تحلیل روایات مکارم الاخلاق» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی و تحلیل روایات مکارم الاخلاق» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی و تحلیل روایات مکارم الاخلاق» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.
محمد پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «بررسی و تحلیل روایات مکارم الاخلاق» اظهار داشت: اخلاق، از ارکان مهم و اساسی معارف اسلامی است که بخش مهمی از آموزه‌های دینی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: از منظر رتبه بندی، همه آنچه در معارف اخلاقی آمده یکسان نیست. بخشی از آموزه‌های اخلاقی از اهمیت بیشتری برخوردار است که با تعبیر «مکارم اخلاق» شناخته می‌شوند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در معارف اسلامی، مکارم اخلاق یک اصطلاح است که مجموعه‌ای از مفاهیم اخلاقی را در برمی گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر، رویکرد جدید روان شناسی و پیشرفت‌های آن سبب شده تا بتواند موضوعات و آموزه‌های اخلاقی را نیز درک کند و ابعاد روان‌شناختی آن را تحلیل کند؛ همان چیزی که پیش‌تر آن را موعظه و مخصوص مجالس خطابه و وعظ می‌دانست! این رویکرد را در شناخت‌گراها، معنویت گراها، انسان گرا‌ها و به ویژه در روان‌شناسی مثبت‌نگر می‌توان مشاهده کرد.

پهلوانی به معرفی کتاب «بررسی و تحلیل روایات مکارم الاخلاق» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته حمزه عبدی است که در مؤسسه علمى فرهنگى دارالحدیث تهیه شده و در انتشارات این مؤسسه به چاپ رسیده است.

وی گفت: کتاب «بررسی و تحلیل روایات مکارم الاخلاق» با ۲۲۵ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۴ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات