۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۳۱۱۸۶
ماهاتیر:

باید بر اسلام هراسی غلبه کرد

باید بر اسلام هراسی غلبه کرد
نخست وزیر مالزی در برنامه افتتاحیه اجلاس سران کوالالامپور 2019 گفت که باید بر اسلام هراسی غلبه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در برنامه افتتاحیه اجلاس سران کوالالامپور 2019  با تاکید بر اینکه باید بر اسلام هراسی غلبه کرد، گفت: امیدوارم این اجلاس دستاوردهای بزرگتری برای مسلمانان در جهان داشته باشد و راه را برای کارهای اساسی در جهت بهبود امور آنها هموار کند.

تارنمای مالایی میل با انتشار گزارشی از مراسم افتتاحیه اجلاس اسلامی کوالالامپور  که از دیشب فعالیت خود را در پایتخت مالزی آغاز کرده، نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری ایران، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه و امیر قطر از رهبران شرکت کننده در این اجلاس هستند.

ماهاتیر  چهارشنبه شب در برنامه ضیافت شام برای رهبران و شخصیت های عالی رتبه شرکت کننده در اجلاس اسلامی در هتلی نزدیک مرکز همایش های کوالالامپور در مورد علت برگزاری این اجلاس در مالزی گفت: ما تلاش کردیم که این اجلاس را برگزار کنیم، زیرا احساس می کنیم باید برای بهبود زندگی مسلمانان در سراسر جهان کاری انجام دهیم.

وی افزود: ما احساس می کنیم که باید بر اسلام هراسی غلبه کنیم.  باید راهی برای رفع کاستی ها و وابستگی خود به غیرمسلمانان پیدا کنیم تا از خود در برابر دشمنان اسلام محافظت کنیم.

ماهاتیر که میزبان برخی رهبران جهان اسلام بود، از این فرصت استفاده کرد تا همزیستی چند فرهنگی و چند مذهبی مالزی را برجسته کند.

وی گفت: در حالی که اکثر مالزی ها مسلمان هستند، این کشور از اقلیت قابل توجهی از ادیان ، فرهنگ ها ، آداب و رسوم و شیوه های زندگی مختلف برخوردار است./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
غربی‌‌ها با اذعان به گسترش روز افزون اسلام در جهان غرب و افزایش جمعیت مسلمانان در این کشورها، موضوعی به نام«اسلام هراسی» را مطرح کرده‌اند و در رسانه‌هایشان به صورت گسترده بدان می‌پردازند. اگرچه پیشینه ین کار به زمان ظهور دین اسلام بر می‌گردد، ولی امروزه پس از حوادث 11 سپتامبر در بیشتر کشورهای غربی، گستره و عمق آن بیشتر شده است. با توجه به دیدگاه‌های اسلام‌ستیزانه و اسلام‌هراسانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده آمریکا، موج جدید اسلام ‌ستیزی و اسلام‌هراسی در غرب، به ویژه در اروپا و آمریکا راه افتاد است و این رویکرد حاکی است که دولت‌های غربی، با بهره‌گیری از ابزارهایی می‌توانند تصویری رادیکال از مسلمانان را به نمایش بگذارند. این مقاله با روش توصیفی ـ تحلیلی ابتدا اشاراتی به مفهوم اسلام‌هراسی زمینه‌ها و عوامل اسلام‌هراسی دارد و سپس ابزارهایی بهره‌مندی غرب از اسلام‌هراسی را تشریح می‌کند و در پایان راهبردهایی پیش‌روی مسلمانان قرار می‌دهد که بهره گیری از آنها می‌تواند به معرفی معارف اسلام حقیقی و افشای اسلام‌هراسی غرب کمک کند.
0
0