۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۳۱۲۹۱

ابراز نگرانی الازهر از قانون جدید اعطای تابعیت هند

ابراز نگرانی الازهر از قانون جدید اعطای تابعیت هند
الازهر مصر با ابراز نگرانی از افزایش پدیده اسلام‌هراسی درپی اجرایی شدن قانون جدید اعطای تابعیت هند، خواستار تعدیل این قانون از سوی مسؤولان هندی شد.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، الازهر مصر در بیانیه‌ای نسبت به قانون جدید دولت هند در اعطای تابعیت به شهروندان افغانستان، پاکستان و بنگلادش ابراز نگرانی کرده و خواستار تجدید نظر مقامات هندی در این قانون شد.

بنابر قانون جدید اعطای تابعیت هند، مهاجران افغانستانی، پاکستانی و بنگلادشی مشروط به آنکه پیش از سال 2015م ساکن هند شده و غیرمسلمان باشند، امکان دریافت تابعیت هندی را خواهند داشت بنابراین برای مسلمانان این سه کشور، تابعیت هندی صادر نخواهد شد.

الازهر مصر تعدیل این قانون را موجب همزیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان در کنار سایر ادیان دانسته و تاکید کرد که اینگونه تبعیض دینی از کشوری مانند هند که نمونه کشوری موفق در تکثر دینی و پذیرش ادیان مختلف است، عجیب و غیر قابل قبول است.

این نهاد دینی خاطر نشان کرد: بیش از 200 میلیون مسلمان نزدیک به 10درصد جمعیت پیروان ادیان آسمانی در هند را تشکیل می‌دهند و تصویب چنین قوانینی بر ترویج پدیده اسلام‌هراسی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

الازهر در پایان اظهار داشت که در صورت اجرایی شدن این قانون، همزیستی مسالمت‌آمیز شهروندان در هند با تهدیدات جدی مواجه شده و انسانیت، برادری و زیست مشترک شهروندی در جامعه هند، متحقق نخواهد شد.

محمد رایجی
ارسال نظرات