۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۳۲۲۷۴

ورود سومین کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه در ماه دسامبر

ورود سومین کاروان نظامی آمریکا از عراق به سوریه در ماه دسامبر
سومین کاروان نظامی آمریکایی شامل 30 کامیون حامل تجهیزات نظامی از طریق یک گذرگاه مرزی عراق وارد خاک سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، منابع آگاه از عبور یک کاروان نظامی آمریکایی از مرزهای عراق به سوی استان «الحسکه» در سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این کاروان که شامل تجهیزات نظامی نظیر گلوله‌های جنگی، خودروهای شاسی بلند و تانکرهای سوخت است، غیرقانونی از طریق گذرگاه زمینی «الولید» وارد خاک سوریه شده و در حال حاضر در پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه «تل بیدر» (قصرک) در شمال شهر «الحسکه» در اختیار نظامیان آمریکایی قرار گرفته است.

این سومین کاروان نظامی آمریکایی از آغاز ماه دسامبر جاری است که وارد خاک سوریه می‌شود. طی چند هفته گذشته، تجهیزات نظامی زیادی به پایگاه‌‌های نظامی اشغالگران آمریکایی در استانهای الحسکه و «دیرالزور» انتقال یافته و این اقدام با هدف تقویت سیطره آمریکا بر میادین‌های نفتی و گازی در این مناطق صورت می‌گیرد.

گفته می‌شود که حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است؛ منطقه‌ای که قبلاً منبع اصلی درآمد تروریست‌های داعش  بود و اکنون عمدتاً توسط نیروهای دموکراتیک سوریه کنترل می‌شود.

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد که ارتش آمریکا همچنان گشتزنی‌های خود را در ۴۰ کیلومتری بین قحطانیه و منطقه «ریملان» در شهر الحسکه ادامه می‌دهد.

رسانه‌های ترکیه با استناد به  گفته‌های شاهدان محلی گزارش کردند که ارتش آمریکا مشغول ساخت دو پایگاه نظامی در مناطق راهبردی در  شرق سوریه است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات