۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۳۲۷۹۲

واکنش دیدبان اسلام‌هراسی الازهر به فراخوان اسلام‌ستیز هلندی

واکنش دیدبان اسلام‌هراسی الازهر به فراخوان اسلام‌ستیز هلندی
دیدبان اسلام‌هراسی‌ الازهر، تصمیم ضد اسلامی «گیرت ویلدرز»، سیاستمدار تندرو و اسلام‌ستیز هلندی را به‌ شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دیدبان اسلام‌هراسی‌ الازهر، تصمیم مجدد «گیرت ویلدرز»، سیاستمدار تندرو و اسلام‌ستیز هلندی، را برای برگزاری مسابقه‌ بین‌المللی کاریکاتور درباره مقدسات اسلامی به‌ شدت محکوم کرد.

دیدبان اسلام‌هراسی الازهر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام به منظور تحریک احساسات مسلمانان هلند و سراسر دنیاست و باعث ناآرامی و درگیری می‌شود. همچنین، ایجاد احساسات نفرت‌انگیز به نفع گروه‌‌های افراطی و جریان­‌های تروریستی خواهد بود.

دید‌­بان اسلام‌­هراسی با تأکید بر اینکه احترام به مقدسات دینی به معنای نقض آزادی بیان و عقیده نیست، گفت: ارج نهادن به مقدسات و نماد­های دینی یکی از مهم‌ترین حقوق ملت­‌هاست و حکومت­‌ها و سازمان­‌ها در سراسر جهان وظیفه دارند که از تجاوز و هتک حرمت عمدی به مقدسات جلوگیری کنند.

در این بیانیه آمده است که گیرت ویلدرز، یک راست‌گرای افراطی است که درصدد گسترش نفرت و تبعیض است و برای دستیابی به کرسی­‌های پارلمان اقدام به چنین اقدامات غیرقابل قبولی می­‌کند. گیرت ویلدرز همواره اسلام و مسلمانان را باعث تمامی مشکلات و موانع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در هلند معرفی کرده و در پی ارائه برنامه‌های خود بر اساس تبعیض نژادی علیه مسلمانان است.

دید‌­بان اسلام­‌هراسی الازهر از نهادهای محلی هلند و سازمان­‌های بین­‌المللی خواسته که با تدبیر و تلاش همه‌جانبه در راستای مقابله با این گرایش‌­های نژادپرستانه و افراط‌­‌گرایی دینی به تدوین مقررات قانونی اقدام کنند تا ارزش‌های گفت‌وگو، گذشت، همزیستی و زندگی متمدن و انسانی مشترک محقق شود./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات