۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۳۳۰۷۱
آیت‌الله عیسی قاسم:

عراق دژی مستحكم، شامخ و نفوذناپذیر است

عراق دژی مستحكم، شامخ و نفوذناپذیر است
رهبر معنوی شیعیان بحرین، در بیانیه ای عراق را دژی مستحكم، شامخ و نفوذناپذیر از قلعه‌های اسلام و ایمان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی شیعیان بحرین، عراق را دژی مستحكم، شامخ و نفوذناپذیر از قلعه‌های اسلام و ایمان برشمرد و گفت که تجاوزات وحشیانه آمریکا به نیروهای نجات‌بخش حشد الشعبی جای تعجب ندارد.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی دژی مستحكم، شامخ و نفوذناپذیر از قلعه‌های اسلام و ایمان است و ملت عراق اهل عزت، مردانگی، غیرت و ایستادگی‌اند. تجاوز ددمنشانه‌ خشونت‌بار آمریکا به نیروهای مؤمن و فعال عراق که مدافع جلال و عزت دین و امت‌اند، امری بسیار متوقع است.

در ادامه بیانیه آمده است:‌ به همین جهت تجاوزات شدید وحشیانه به مقرهای نظامی نیروهای «نجات‌بخش» حشد شعبی و نیروهای «آزاده» حزب‌الله که دو نیروی ملی عراقی و تحت چتر نیروی نظامی عراق‌اند، جای تعجب ندارد.

وی افزود: هدف این تجاوزات که به زانو درآوردن نیروهای مؤمن در عراق و در ملت است، الهامی دروغین از الهامات شیطان است که در سر لشگریان خود فروکرده، زیرا مؤمن در مواجهه با مرگ در راه خدا تضعیف نمی‌شود و وحشتی از خط جهاد ندارد، چرا که به خاطر دین خدا است و هیچ وعده و تهدیدی عزم و اراده او را از بین نمی‌برد.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تأکید کرد: این تجاوز آمریکا را باید به عنوان تجاوزی علیه همه عراق، امنیت، آزادی، استقلال، تمدن و ثروت‌های آن تلقی کرد، بلکه حق مطلب این است که این تجاوزی علیه کل امت، درهم شکستن عزت و کرامت انسانی، خوارشمردن ارزش حیات، تحکیم اصل قتلِ به ناحق و تحکیم زبان جنگل در جامعه جهانی برای انسان است. این حق همه و در واقع واجب مؤكد بر همه است که در مقابل چنین تجاوزاتی محکم بایستند.

وی تصریح کرد: تجاوزی که به رسمیت شناخته شدن حاکمیت عراق، حق حیات و احساس امنیت در سرزمین را از بین برده و ضربه‌ای است به تمام ارزش‌های دینی و انسانی که ادامه حیات بدون آنها ممکن نیست. این تجاوزی آشکار و شدید علیه تمام بشریت و اصولی است که برای استمرار بر آن استوار می‌باشد. بر بشریت واجب است که برای محافظت از وجود خود به پاخیزد.

در ادامه بیانیه آمده است: بسی دردناک، قبیح و بسیار شرم‌آور است که برخی رژیم‌هایی که بر امت عرب -که جزئی از امت اسلامی‌اند- سیطره دارند، همراه با اسرائیل از تجاوز وحشیانه آمریکا علیه عراق عزیز و نیروهای مستحکم مومن مدافع آن اعلام حمایت می‌کنند و کسانی را که از عراق و حرمات و مقدسات آن دفاع می‌کنند را محكوم می‌کنند. خداوند شهدای کشتار تجاوزات آمریکا را رحمت نموده، مجروحان را شفای عاجل بخشد و از ظالمان انتقام گیرد./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات