۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۳۳۸۵۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در قم منتفی شد

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در قم منتفی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار نشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در این استان را به علت کمبود اعتبار و نبود فضای نمایشگاهی مناسب دانست.
به گزارش خبرگزاری رسا، سیدموسی حسینی‌کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم  با بیان اینکه قم دارای ویژگی‌هایی است که طبیعتاً نمایشگاه کتاب هم از آن متاثر است، گفت: رتبه اول سرانه مطالعه در کشور، وجود بیش از 1300 ناشر فعال، رتبه نخست تعداد ناشران دینی، رتبه دوم تعداد صدور مجوز کتاب در کشور و وجود مراکز متعدد حوزوی و دانشگاهی از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده نگاه ویژه‌ای به نمایشگاه‌های قم باشد.
 
وی همین ویژگی‌ها را سبب‌سازِ استقبال پُررنگ ناشران سراسر کشور از نمایشگاه کتاب استان قم توصیف کرد و افزود: تعداد قابل ملاحظه‌ای ناشر برای شرکت در نمایشگاه کتاب استان قم ثبت نام می‌کنند و همین مساله باعث می‌شود قدرت انتخاب ما برای حضور ناشران در قم بالا برود. به نظرم این نکته کلیدی برای استان قم محسوب شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: در دو بخش اصلی و تخصصی کتاب کودک و نوجوان ناشران مطرحی در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و با توجه به بهره‌گیری از یارانه‌ها و تخفیف‌های ایجاد شده فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان فراهم شده است.
 
حسینی کاشانی نمایشگاه استانی کتاب قم را از رویدادهای فرهنگی بزرگ استان ارزیابی کرد و یادآور شد: مردم در این حرکت فرهنگی سهم بسزایی دارند و با توجه به تنوع محصولاتی که شاهد آن هستیم، این نمایشگاه تاثیر بسزایی در سطح استان دارد.
 
وی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در استان قم هم توضیح داد: امسال به دلیل کمبود اعتبار و نبود فضای نمایشگاهی مناسب نتوانستیم نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین را در استان برگزار کنیم. قرار بود هر دو سال یک بار این نمایشگاه برگزار شود اما مشکلات مالی این اجازه را به ما نداد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در عین حال ابراز امیدواری کرد: با قولی که مسئولان مربوطه برای افتتاح مجموعه نمایشگاه‌های استان داده‌اند و فراهم آمدن ظرفیت‌های مناسب، سال آینده میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین باشیم.
 
حسینی‌کاشانی به برگزاری نمایشگاه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در استان‌ها هم اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌های استانی تعریف خودشان را دارند. اگر بخواهیم تغییر سیاستی در برگزاری آن‌ها ایجاد کنیم، لازم است هماهنگی‌هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهیم. برخی استان‌های مرزی به صورت خاص این نکته را دنبال می‌کنند، اما استان قم به دلیل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب دین به سراغ توسعه ظرفیت نمایشگاه استانی نرفت. /۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات