تبلیغ متفاوت طلاب الازهر در دوران همهگیری کرونا
به گزارش بینالملل خبرگزاری رسا، مجمع پژوهشهای اسلامی الازهر از تغییر شکل، محتوا و مضمون برنامههای ماه مبارک رمضان و استفاده از شبکههای اجتماعی «فیسبوک، تویتر و تلگرام» برای پوشش برنامههای مذهبی خبر داد.
نظیر عیاد، دبیرکل مجمع پژوهشهای اسلامی الازهر تاکید کرد که امسال، برنامههای ماه رمضان در نوع خود جدید و با مشورتهای گوناگون از افراد صاحبنظر به دو زبان عربی و انگلیسی پوشش داده خواهد شد.
وی با اشاره به راهاندازی بخش پاسخ به سوالات بانوان افزود: در این طرح به شکل روزانه احکام روزهداری و تازهترین فتاوای علما از طریق اعضای مجمع به صورت صوتی و تصویری در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. همچنین زمان مشخصی برای پرسش و پاسخ زنده با استفاده از تکنولوژیهای روز در ننظر گرفته شده است.
عالم اهل سنت مصر خاطر نشان کرد: افزایش سطح معرفت دینی جوانان از سوی طلاب برادر و خواهر با تمرکز بر نهادینهسازی ارزشهای اخلاقی در جامعه، حمایت از روحیه مسؤولیت اجتماعی از دیگر برنامههای این ستاد در ماه مبارک رمضان است.
نظیر عیاد با اشاره به اهمیت محور فرهنگی در تبلیغ گفت: فرهنگسازی در دوران کرونا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و هدف از این امر، استفاده از بحران برای تحقق منفعت عمومی و رشد عقل و نیز استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان در انجام فعالیتهایی برای سعادت دنیوی و اخروی است.
دبیرکل مجمع پژوهشهای اسلامی الازهر، بررسی نقش زنان در تحولات تاریخی با استناد به سیره زنان صحابه در عصر نبوی را از دیگر اهداف تبلیغ مجازی دانسته و در پایان تصریح کرد: مقابله با فتاوای انحرافی و گمراهکننده، ترویج فتاوای صحیح و جلسات پرسش و پاسخ آنلاین نیز در دستور کار فعالیت تبلیغی ماه رمضان قرار گرفته است.