۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۶۵۵۹۱۹

بیانیه شدیداللحن دارالافتای مصر علیه مفتی اخوان المسلمین

بیانیه شدیداللحن دارالافتای مصر علیه مفتی اخوان المسلمین
دارالافتای مصر با حمله به مفتی اخوان المسلمین لیبی تاکید کرد که صدور فتواهای شاذّ از مفتیان اخوانی برای انحراف افکار عمومی از فسادهای مالی است.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظرات افراطی وابسته به دارالافتای مصر در واکنشی، فتوای صادق الغریانی مفتی معزول اخوان المسلمین در لیبی را در راستای تشدید جنگ رسانه‌ای ترکیه علیه نیروهای امنیتی لیبی برشمرد.

الغریانی در فتوایی ضمن تکفیر اعضای ارتش لیبی، خواستار حمله به نیروهای مسلّح و به اسارت گرفتن آنها، اسقاط حاکمیت و اخذ غنائم جنگی از سوی گروهک‌های وابسته به اخوان شد.

دیده‌بان فتواهای تکفیری در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد که صادق الغریانی با تبعیت از شیوه گروهک‌های تروریستی و با هدف دستیابی به حکومت، با فتواهای خود به دنبال تشدید بحران سیاسی در لیبی است. فتوای الغریانی بسیار دور از روح اسلام رحمانی است چه آنکه اسلام کشتار، تعرّض به جان، مال و ناموس مردم را حرام می‌داند.

دارالافتا افزود: پیشتر نیز چنین فتواهایی از غریانی صادر شده است. مفتی معزول اخوان گویا به کشتار و تکفیر تمام مخالفان اخوان المسلمین عادت کرده است تا آنجا که بسیاری از مردم لیبی، غریانی را مفتی فتنه و خونریزی نام‌گذاری می‌کنند.

این مرکز، تحریم تکرار حج و عمره و پرداخت هزینه عمره به شبه‌نظامیان اخوان، مباح شمردن خون مقامات لیبی، دعوت به شورش و ایجاد آشوب و ناامنی با صدور جهاد، باطل بودن نماز نظامیان لیبی را بخشی از فتواهای شاذّ غریانی برشمرده و اظهار داشت: اینگونه فتواها پوششی برای دستیابی به قدرت و ثروت است.

دیده‌بان فتواهای تکفیری تصریح کرد: رهبر اخوان المسلمین در زندگی شخصی خود با اتهامات جدی مانند فساد مالی و اختصاص 100میلیون دلار از اموال زکات مردم به اخوان المسلمین و ... مواجه است و صدور اینچنین فتواهایی در حقیقت ایجاد جنجال برای منحرف ساختن افکار عمومی از این اتهامات است.

محمد رایجی
ارسال نظرات