۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۵۶۱۶۸
امام جمعه بیروت:

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واجب شرعی و اخلاقی است

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی واجب شرعی و اخلاقی است
امام جمعه بیروت با بیان وجوب شرعی رعایت نکات بهداشتی، اعتماد به صندوق بین‌المللی پول برای برون‌رفت لبنان از مشکلات اقتصادی را ناموجه دانست.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل‌الله امام جمعه بیروت با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان، التزام بیشتر مردم به تدابیر اجرایی و دستورالعمل‌های بهداشتی را خواستار شد.

حجت الاسلام فضل الله گفت: بارها اعلام کردیم که رعایت دستورات بهداشتی، همانند دیگر واجبات شرعی، ملی، انسانی و اخلاقی، امری واجب است. از دولت نیز می‌خواهیم که با اتخاذ تدابیر بازدارنده، ضمانت اجرایی لازم برای پروتکل‌های بهداشتی را فراهم آورد.

وی با اشاره به وضعیت معیشتی در لبنان افزود: ریشه مشکلات معیشتی مردم در افزایش نرخ دلار بوده و وعده‌ها و تدابیر مقامات دولتی در کنترل نرخ ارز و برچیدن بساط بازار سیاه دلار محقق نشده است، بنابراین دولت باید وظیفه خود در متوقف ساختن این بحران را به طور کامل انجام دهد.

امام جمعه بیروت خاطر نشان کرد: بحران معیشتی و فشارهای اقتصادی سبب شده تا بسیاری از مردم در تامین نیازهای ضروری و اساسی خود با مشکل موجه شوند و در صورتی که تمام دستگاه‌ها و مقامات دولتی، به سرعت چاره‌ای برای کاهش مشکلات معیشتی نیندیشند، با خطر نافرمانی مدنی و حتی شورش‌های مردمی مواجه خواهیم بود که این امر امنیت، ثبات و آرامش کشور را به خطر می‌اندازد.

عالم شیعی لبنان با بیان آنکه برخی مشکلات لبنان، داخلی و برخی خارجی است، بر ضرورت اعلام شرایط فوق‌العاده مالی برای مقابله با سقوط ارزش پول ملی تاکید و تصریح کرد: اگر دولت راهکار صندوق بین‌المللی پول را برای درمان بحران نقدینگی پذیرفته است، پس باید در این مسیر از خود جدیّت نشان دهد.

حجت الاسلام فضل الله در پایان اظهار داشت: ما همچنان معتقدیم که راهکار حل مشکل اقتصادی کشور نه در خارج از لبنان و اعتماد به صندوق بین‌المللی پول بلکه حل مساله نقدینگی وابسته به مولفه‌های سیاسی است و باید بر این موضوع تمرکز شود.

محمد رایجی
ارسال نظرات