۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۵۶۱۸۷
دبیر اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان:

همراهی با آمریکا در خلع سلاح مقاومت مغرضانه است

همراهی با آمریکا در خلع سلاح مقاومت مغرضانه است
دبیر اوقاف مجلس اعلای شیعیان لبنان با انتقاد از همراهی برخی شخصیت‌های سیاسی با آمریکا پیرامون خلع سلاح مقاومت، حل مشکلات اقتصادی مردم را اولویت کار دولت دانست.

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن شریفه دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و امام جمعه مسجد الصفا بیروت در سخنانی تاکید کرد که بحران مشروعیت و موجودیت که گریبانگیر لبنان شده، تنها با صداقت و همفکری حقیقی قابل رفع است.

حجت الاسلام شریفه گفت: بحران اقتصادی و گرسنگی امان مردم را بریده و شهروندان به سیاست و سخنان مسؤولان بی‌اعتماد شدند زیرا آنان به دنبال راهکاری واقعی هستند نه سخن‌پراکنی‌های بی‌فایده.

وی با بیان ضرورت اعلام حالت اضطراری در اقتصاد خاطر نشان کرد: با هم‌اندیشی و اعلام وضعیت اضطراری، شرایط به گونه‌ای خواهد بود که قطار اقتصاد کشور در ریل اصلاح قرار گرفته و با حمایت از پول ملّی، بیماری سقوط ارزش لیر در برابر دلار معالجه خواهد شد.

دبیر اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان افزود: امیدوارم گفت‌وگوها ما را از سیاست تفرقه و اختلاف که عامل اصلی بحران کشور است جدا سازد. باید همگی در یک صف واحد در برابر چالش‌های داخلی و خارجی ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام شریفه در بخش دیگری از سخنان خود با خطاب‌قرار دادن معترضان به وضعیت نابسامان اقتصادی اظهار داشت: مطالبه و خواسته‌های معترضان به‌حق است و دولت نیز در ایجاد راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کوتاهی کرده است اما بستن راه مردمی که همانند شما از گرانی و فشار اقتصادی رنج می‌برند، دردی را دوا نمی‌کند.

امام جمعه مسجد الصفا بیروت ادامه داد: فقر، مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی نه تنها به معترضان بلکه به بسیاری از مردم آسیب رسانده است. همه باید در یک جبهه واحد نسبت به حل مشکلات اقتصادی مطالبه‌گری داشته باشند.

عالم شیعی لبنان با اشاره به تهدید آمریکا به تحریم لبنان اظهار داشت: این طبیعت آمریکا است که اراده خود را به ملت‌ها تحمیل کند اما با تاسف باید گفت که برخی در داخل کشور به مترجمان تهدیدات آمریکا تبدیل شده‌اند.

شیخ شریفه در پایان با ابراز تعجب از همراهی برخی افراد داخل لبنان در همراهی با آمریکا برای خلع سلاح مقاومت تصریح کرد: در زمانی که لبنان چه زمینی و چه دریایی و هوایی از سوی رژیم صهیونیستی تهدید می‌شود، سخن از خلع سلاح مقاومت بسیار تعجب برانگیز و مغرضانه است.

محمد رایجی
ارسال نظرات