۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۲۳۰

دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با نایب رییس سازمان حشدالشعبی

دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با نایب رییس سازمان حشدالشعبی
ابو فدک در این دیدار عنوان نمود که حشدالشعبی یک نهاد رسمی و زیرنظر دولت عراق است که از تصمیمات فرمانده کل نیروهای مسلح (نخست وزیر) دستور می گیرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در دیدارى كه بين ابو فدك المحمداوى و جنين پلاسخارت برگزار شد، طرفين درخصوص اوضاع امنیتی عراق و نیز تلاش ها برای دنبال کردن بقایای داعش که تلاش دارند امنیت و ثبات برخی از مناطق را به هم بزنند، گفتگو کردند.

در این دیدار ابو فدک المحمداوی تأکید کرد: که حشد الشعبی یک نهاد رسمی است و تحت فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح می باشد و ضروری است که در کنار دولت و تصمیمات آن ایستاد و به اقتدار آن احترام گذاشت.

ابوفدک المحمداوی خاطرنشان کرد: که حشد الشعبی به عملیات خود در مبارزه با تروریسم و بازگرداندن خانواده های آواره به مناطق خود ادامه می دهد و در این راستا تلاش های امنیتی و خدماتی بزرگی را انجام داده است. در پایان نیز ابو فدک المحمداوی از نقش سازمان ملل در حمایت و کمک به عراق تمجید کرد.

همچنین در رابطه با این دیدار یک مسئول عراقی تصریح کرد: نماینده سازمان ملل به بازی کردن نقش واسطه بین دولت و طرف های سیاسی دیگر نزدیک به ایران شروع کرده است و این در راستای تلاش برای جلوگیری از نیروهای مسلح نزدیک به ایران برای عدم افزایش تنش می باشد.
 
این دیدار با حضور نیروهای مسلح عدیده ای مانند کتائب حزب الله و نجبا و الطفوف برگزار شده است./د102/ف


ارسال نظرات