۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۶۸۱۴۵

میراث شوم آمریکا؛ تولد سالانه هزار کودک معلول در فلوجه

میراث شوم آمریکا؛ تولد سالانه هزار کودک معلول در فلوجه
با گذشت بیش از ۱۶ سال از جنگ آمریکا علیه عراق، این کشور همچنان شاهد جنایت خاموش آمریکایی ها علیه کودکان عراقی به خاطر استفاده از سلاح های هسته ای در این جنگ است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «احمد مخلف حماد» مدیر اطلاع رسانی بیمارستان شهر «فلوجه» مرکز استان الانبار در غرب عراق عصر امروز در سخنانی مطبوعاتی گفت: با وجود گذشت ۱۶ سال از جنگ، هرساله بیش از یکهزار کودک عراقی در شهر فلوجه - به خاطر استفاده آمریکا از سلاح های ممنوعه در سطح جهان در این جنگ - ناقص و با معلولیت به دنیا می آیند.

وی افزود: فسفر سفید و دیگر سلاح های کشنده ای که ارتش آمریکا در جنگ علیه عراق بکار برد، همچنان آثار و پیامدهای مخرب خود را برجای می گذارند.

حماد تصریح کرد: تاکنون آماری رسمی درباره پیامدها و زیان های وارده به فلوجه در اثر جنگ آمریکا وجود ندارد.

وی در عین حال تاکید کرد: ناهنجاری های مادرزادی و ژنتیکی در سطح بالا ۵ سال پس از جنگ در شهر فلوجه نمایان شد و هر سال دستکم هزار کودک عراقی به خاطر استفاده از اورانیوم ضعیف شده و فسفر سفید در جریان جنگ آمریکا علیه این شهر در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی، ناقص و با معلولیت به دنیا می آید.

رسانه های عراقی مهرماه سال ۹۵ نوشته بودند که براساس اسناد فاش شده، ارتش آمریکا در جریان اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی، از تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است.

موسسه ای موسوم به "شبکه اطلاعات فراگیر منطقه ای" مستقر در نایروبی مرکز کنیا، آن زمان اسناد جدیدی از تخلفات آمریکا از قوانین بین المللی به دست آورد که قبلا منتشر نشده بود.

این اسناد حاصل گزارش ها و تجزیه و تحلیل نمونه هایی بود که در اختیار دانشگاه جورج واشنگتن در سال ۲۰۰۳ قرار داشت، اما نتایج آن محرمانه مانده بود.

در این اسناد ذکر شده که ارتش آمریکا در جنگ با استفاده از جنگنده های نوع A-۱۰ دستکم ۱۱۶ بار اهداف آسان نظامی، مانند مقرها، خودروها و کامیون ها را با تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده، هدف قرار داده بود.

آمریکا، در سال ۲۰۰۳ میلادی در جنگی موسوم به جنگ خلیج فارس سوم که بعدها آن را جنگ آزادی عراق نامید، رژیم صدام را سرنگون کرد و این کشور را به اشغال خود در آورد که پیامد آن جنگ های فرقه ای و رشد تروریسم در این کشور بود./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
مرگ بر آمریکا
0
0