۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۱۱۴
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی عمر خود را در دفاع از آرمان‌های نظام سپری کرد

آیت الله یزدی عمر خود را در دفاع از آرمان‌های نظام سپری کرد
کرمانشاه ـ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مسؤولیت هایی که آیت الله محمد یزدی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، همواره مورد تایید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا کرمانشاه ضمن تسلیت درگذشت آیت الله محمد یزدی به ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حقیقتا درگذشت ایشان مصیبت بزرگی است که نمی شود آن را جبران کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: مرحوم آیت الله یزدی از وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فعلا و قولا بودند، یعنی هم فعل و هم قول ایشان همواره در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

این استاد حوزوی تاکید کرد: مرحوم آیت الله یزدی از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام (ره) علیه ظلم و استبداد طاغوتی بودند و این عالم جلیل القدر همواره در کنار امام با رژیم طاغوت مبارزه کرد و لحظه ای آرام ننشست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در دوران نهضت اسلامی ایشان بارها تبعید شدند و به زندان رفتند و این سختی ها را در راه انقلاب به جان خریدند، بارها توسط دژخیمان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند ولی هرگز آرام ننشستند و برای مبارزه ثابت قدم تر و محکم تر از گذشته قدم برداشتند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: وقتی که در رابطه با انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش های وصف ناپذیر انجام شده از سوی ایشان همه و همه برای انقلاب و آرمان امام (ره) و رهایی مردم از یوغ استکبار بود، به گونه ای که مرحوم آیت الله یزدی در زمان مبارزات امام راحل، در منابر و جاهایی که سخنرانی می کردند اقدام به تبلیغ مرجعیت و افکار امام راحل می کردند و این امر در آن زمان کار بسیار سخت بود که کسی در دفاع از اسلام و امام حرف بزند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی بیان داشت: از فعالیت های ایشان می توان به بصیرت دینی و سیاسی و اقدام به موقع این عالم اشاره کرد. وقتی که ایشان در برابر دشمنان انقلاب قرار می گرفتند با بصیرت تمام از امام و از آرمان های امام (ره) و بعد از آن از امامت رهبر معظم  انقلاب دفاع می کنند.

وی گفت: در همین انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری، دشمنان چقدر تلاش کردند که ایشان به مجلس خبرگان رهبری راه پیدا نکنند و رسانه هایی همانند بی بی سی و... به دنبال این بودند که مردم را منصرف کنند تا ایشان به مجلس راه پیدا ننماید، ولی جایگاه بلند وی و محبوبیت ایشان در نزد مردم دوباره تمام تلاش های دشمنان را ناکام گذاشت.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: مسئولیت های مختلفی که ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، همواره مورد تایید امام راحل و بعد از آن مورد تایید رهبر معظم انقلاب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تاکید کرد: مرحوم آیت الله یزدی به عنوان یک بازوی محکم و استوار در کنار مقام معظم رهبری نقش آفرینی می کردند و به مدت 10 سال در ریاست دستگاه قضایی کشور  بودند و به عنوان یکی از شاگردان قدیمی امام راحل و از شخصیت های مورد وثوق حوزه علمیه جزو اولین کسانی بودند که مرجعیت امام خمینی (ره) را تایید کردند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: لذا از این جهت می بینیم که این شخصیت به تمام معنا علمی چقدر در کارهای واگذار شده در واقع همت و پافشاری داشتند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه بیان کرد: حقیقتا تعبیری که مقام معظم رهبری نسبت به ایشان و آیت الله مصباح یزدی مطرح می کنند وزانت و جایگاه والای این افراد را نشان می دهد، وقتی در اسفند 98 ایشان برای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری از استان قدم کاندیدا شدند به مجلس خبرگان راه پیدا کردند، امام خامنه ای می فرمایند "برخی از بزرگانی که رای آوردند یا رای نیاورند هیچ خللی در شخصیت آنها ایجاد نمی کند، آقایان یزدی و مصباح هستند"./1400/

ارسال نظرات