۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۷۰۱۲۶
فقیه بصیر؛

حفظ انقلاب و پاسداشت خون شهدا؛ خواسته آیت الله یزدی از مردم و مسؤولان

حفظ انقلاب و پاسداشت خون شهدا؛ خواسته آیت الله یزدی از مردم و مسؤولان
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه آیت الله یزدی همیشه در فکر حفظ انقلاب و نظام بود، گفت: این عالم بصیر تا آخرین لحظه بر آرمان های انقلاب استوار ماند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله یزدی به مقام معظم رهبری و خانواده وی، اظهار داشت: آیت الله یزدی مورد شناخت همه دلسوزان انقلاب و مردم ولایتمدار ایران اسلامی بود.

وی بیان داشت: ایشان در قبل از انقلاب، همراه امام خمینی (ره) و شاگرد ایشان بود و یکی از عناصر مهم و تأثیرگذار در وقوع انقلاب به شمار می رفت و بعد از انقلاب نیز در سمت های مختلف از قبیل نمایندگی مجلس و نایب رییس مجلس، ریاست قوه قضاییه و عضویت در مجلس خبرگان و در نهایت ریاست جامعه مدرسین به خدمت به نظام اسلامی پرداخت.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: ایشان در مقام ریاست جامعه مدرسین همیشه در فکر حفظ انقلاب و نظام اسلامی بود و تلاش کرد تا اصول و ارزش های ترسیم شده توسط امام خمینی (ره) را پیاده کند و برای رهبر معظم انقلاب نیز همچون سربازی به اجرای فرامین ایشان همت کرد.

وی گفت: ایشان سال ها از نظام و انقلاب حمابت کرد و از آن به مثابه باغی که خود در بارور شدن آن دخیل بود مراقبت کرد و اگر خدشه ای به انقلاب اسلامی وارد می شد ایشان را واقعا ناراحت و دلشکسته می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات خود نسبت به مرجع تراشی انگلیسی هشدار داده بودند و آیت الله یزدی با درک اهمیت موضوع در قالب جامعه مدرسین با شناسایی و معرفی مراجع در شرایطی که مردم پس از ارتحال آیت الله گلپایگانی و آیت الله اراکی دچار حیرت شده بودند، وارد عمل شدند و توطئه دشمنان را خنثی کردند.

وی افزود: ایشان بی هوا بود و در سر هوای انقلاب را داشت و با وجود اینکه مجتهد بود به دنبال مرجعیت و چاپ رساله نبود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به دیدار اخیر با آیت الله یزدی و تأکید ایشان بر دفاع از انقلاب اظهار داشت: در دیدار چند روز اخیر با آیت الله یزدی، ایشان در حالی که اشک از چشمانش سرازیر بود از همه خواستند تا گوهر گرانبهای انقلاب را حفظ کنند و خون شهدا را پاس بدارند و این نشان از این دارد که ایشان تا لحظه آخر بر آرمان های انقلاب استوار ماندند./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات