۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۸۳۷۲۹
نائب رییس مرکزی جمعیت اهل حدیث پاکستان:

آمریکا به جز گسترش تروریسم در افغانستان کاری نکرده است

آمریکا به جز گسترش تروریسم در افغانستان کاری نکرده است
دکتر راشد از سیاستمداران پاکستان در سخنانی از بازگشت ناامنی در افغاستان به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: آمریکا به جز گسترش تروریسم در افغانستان کاری انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دکتر عبدالغفور راشد نائب رییس مرکزی جمعیت اهل حدیث پاکستان در همایشی که شب گذشته با حضور شخصیت های برجسته پاکستان در شهر لاهور این کشور برگزار شد، از بازگشت ناامنی در افغاستان به شدت ابراز نگرانی کرد و آمریکا را مسئول ناهنجاری های امنیتی در افغانستان دانست.

وی با بیان این که پاکستان نمی تواند از حوادث و واقعیاتی که درحال شکل گرفتن در افغانستان است بی تفاوت باشد، افزود: ایالات متحده در یک وضعیت فاجعه بار افغانستان را ترک کرد و افغانستان را تنها گذاشت، وی بنام مبارزه با تروریسم بر یک کشور اسلامی ٓحمله کرد اما در 20 سال گذشته به جز تولید و ترویج تروریسم در افغانستان کار دیگری انجام نداد، آمریکا خودش نابود شد و مردم افغانستان را نیز نابود کرد.

این فعال سیاسی پاکستان با تاکید به این که برقراری امنیت در خاک افغانستان وظیفه بین المللی جامعه جهانی است، اظهار داشت: متأسفانه هنوز سازمان ملل متحد در سکوت کامل و ںظاره گر وضعیت اسفبار در افغانستان است، نتایج جنگ بین طالبان و دولت افغانستان سنگین خواهد بود.

وی با اشاره به این که به نظر می رسد آمریکا قصد دارد اول مردم افغانستان را در بدترین وضعیت امنیتی قرار دهد و بعد بطور کامل خارج شود، گفت: واقعیت های پیش رو گویا هستند که افغانستان پس از گذشت 40 سال بسوی جنگ داخلی جدید و برادر کشی پیش می رود.

نائب رییس مرکزی جمعیت اهل حدیث پاکستان افزود: گروه متجاوز طالبان و دولت افغانستان از حوادث چندین ساله گذشته در منطقه از جمله عراق و سوریه درس عبرت بگیرند، این جنگ به ضرر ملت و دولت افغانستان و کشورهای منطقه است./988/

ارسال نظرات