۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۸۴۰۵۹
حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار:

تعامل حوزه قم و نجف هدف اصلی نشست های مشترک است

تعامل حوزه قم و نجف هدف اصلی نشست های مشترک است
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: کنگره علامه الخرسان در جهت بازشناسی شخصیت های علمی و بررسی فعالیت های علمی ایشان و هچنین در جهت تعامل حوزه قم و نجف انجام می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی تبار معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نهمین پیش نشست کنگره علمی امناء الرسل با موضوع نقش آیت الله موسوی الخرسان در احیای تراث اهل بیت(ع) که در سالن نشست های مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد، عنوان کرد: کنگره علامه خرسان در جهت بازشناسی شخصیت های علمی و بررسی فعالییت های علمی ایشان و هچنین در جهت تعامل حوزه قم و نجف انجام می شود.

او افزود: تلاشی که در جهت احیای تراث صورت می گیرد، اگر از کارهای پژوهشی مهمتر نباشد، قطعا کمتر نخواهد بود؛ چرا که کاری گسترده و زمان بر است.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه برای کار علمی باید مبانی تاریخی مناسب داشته باشیم، گفت: بسیاری از آموزه ها ومبانی ما در تاریخ وارونه شده و برای اصلاح آن نیاز به منابع موثق هستیم؛ علامه خرسان همه آثار تاریخی را با نگاه دقیق علمی بررسی کرده است.

او ادامه داد: هدف نخست این نشست ها این است که تعامل حوزه قم و نجف را بیشتر از سابق داشته باشیم، هدف دوم این است که محققین بتوانند مناهج را پیدا کنند و اگر نیاز است، این منهج ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

احمدی تبار یادآور شد: ما در نظام جمهوری اسلامی گاهی کارها را وقتی نگاه می کنیم، می بینیم در این ۴۰ سال اخیر بسیاری از آثار شیعه به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

او اضافه کرد: بسیاری از کارهایی که در گذشته انجام شده است، به تناسب آن ایام کارهای بزرگی محسوب می شد، اما امروز با توجه به این میزان از امکانات، آن کارها سطحی به نظر می رسد.

در بخشی از این نشست نیز دبیر کنگره امناء الرسل گفت: برای اینکه تعاملات علمی بین حوزه قم و نجف بیشتر شود، باید نشست های علمی با زبان های فارسی و عربی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری تصریح کرد: ۱۵۰ موضوع برای این نشست ها مشخص شده و این موضوعات حول دو محور تعاملات حوزه قم و نجف و بررسی دستاوردهای علامه خرسان بررسی خواهد شد./۹۸۸/

ارسال نظرات