۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۸۴۸۱۵

با دست های خالی، خاطرات پدر موشکی ایران

با دست های خالی، خاطرات پدر موشکی ایران
چهاردهمین سری از کتاب های یاران ناب به روایت خاطراتی از یکی از فعال ترین دانشمندان موشکی ایران، شهید حسن تهرانی مقدم می پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، چهاردهمین سری از کتاب های یاران ناب به روایت خاطراتی از یکی از فعال ترین دانشمندان موشکی ایران، شهید حسن تهرانی مقدم می پردازد. آن چه در این کتاب قرار است بخوانید حتی نَمی از دریای عزم و اراده پدر موشکی ایران نیست.

برشی از کتاب با دست های خالی:

با حاج حسن برنامه ریزی کردیم برای صعود پنج هزار نفری به قله دماوند. دو هفته مانده به انجام این کار بزرگ، رفتیم خدمت حاج «احمد کاظمی.» حاج احمد گفت: «اگر ما بخواهیم پنج هزار نفر را ببریم قله دماوند، اول باید ببینیم خودمان مرد این کار هستیم یا نه.» لذا ۱۰ روز مانده به صعود، پنجشنبه و جمعه ای را با حاج حسن و حاج احمد برنامه ریزی کردیم و به لطف خدا توانستیم در مدت زمان کمی به این قله صعود کنیم. بالای قله که رسیدیم ، حاج احمد کاظمی به من و حاج حسن گفت: «حالا که خودمان آمدیم، پس می توانیم بچه های دیگر را بیاوریم.»

مجموعه سپاه، توانستیم پنج هزار بسیجی و سپاهی را به قله دماوند بیاوریم که البته کار بسیار دشواری بود. در تاریخ کوهنوردی ایران و جهان سابقه نداشت پنج هزار کوهنورد که حدود صد نفر آنها هم خواهران بسیجی بودند، چنین صعودی داشته باشند. حاج حسن به مناسبت این صعود از قبل تابلویی را آماده کرده بود که در آن نوشته شده بود: «ما این قله را با توسل به خانم فاطمه زهرا (سلام الله عليها) فتح کردیم.»

موج رسانه ای که بیگانگان به راه انداختند هم قابل توجه بود. در همان زمان، شبکه بی بی سی اعلام کرد: «سپاه احتمال می دهد غربی ها امکان دارد با هلی برن در قله ها نیرو پیاده کنند، بنابراین آمده اند نیروهای خود را برای این کار آماده کرده اند.» نیت ما چنین چیزی نبود، ولی این کار یک نوع مانور نظامی به حساب آمد.

بعد از آن، به همراه حاج حسن مقدم، سردار حجازی وسردار صفوی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم. حضرت آقا بعد از اینکه ما گزارش این کار را دادیم، فرمودند: «من خیلی خوشحال شدم. ابتکار بسیار خوبی بود. ادامه دهید.»

علاقمندان جهت تهیه می توانند به سایت فروشگاه اینترنتی کتاب قم مراجعه کنند.

ارسال نظرات