کتاب روش های اقناع اندیشه به زیور طبع آراسته شد
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، در کتاب به گستردگی و تنوع رسانهها و ابزار ارتباطی در زمان معاصر، تردید هایی را در تداوم ارزش و کارآیی سخن با تمام قدمت و اعتباری که داشته، ایجاد کرده است و با نگاهی انسان شناسانه میتوان دریافت، انسان به هیچ وجه جای ارتباط چهره به چهره و شفاهی را به هر گونه ابزار دیگری نخواهد داد. هر چند بسیاری از کاربرد های سخنرانی به ابزار ارتباطی سپرده شود، نیاز روحی انسان به ارتباط با منبع پیام و آنچه از گوبنده در ارتباطی مستقیم دریافت می کند، چه برای ادراک پیام و چه برای احساس پیام دهنده، آنقدر مهم و کارساز است که امکان حذف سخنرانی را پدید نمی آورد، و این مهمترین امتیاز سخنرانی است.
در این کتاب اقناع و متقاعدسازی مخاطب با روش های تأثیرگذار و متنوعی همچون نقد و بررسی، تجزیه و تحلیل، تعلیل و توجیه، توضیح و تبیین و ... ارائه شده و سپس به جهت کاربردی شدن بحث، به انواع و اقسام هر کدام از روش ها پرداخته و در پایان نیز چگونگی استفاده از این روش ها، به همراه یک نمونه سخنرانی آموزش داده شده است.
مؤسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جوزه علمیه، کتاب روش های اقناع اندیشه با نویسندگی مسعود سلمه ای منتشر شد.