۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۶۸۷۸۵۷
رهبر شیعیان پاکستان:

مبارزه با استکبار و احیای حقوق مستضعفان از ویژگی های «مفتی جعفر حسین» است

مبارزه با استکبار و احیای حقوق مستضعفان از ویژگی های «مفتی جعفر حسین» است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی، مفتی جعفر حسین را پرچمدار اعتدال، وحدت، همدلی و تفکر سازنده دانست و گفت: مبارزه با استکبار و احیای حقوق مستضعفان از ویژگی های ایشان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان و رئیس مجمع علمای شیعه پاکستان در پیامی بمناسبت سی و هشتمین سالروز وفات حجت الاسلام والمسلمین مفتی جعفر حسین رهبر فقید شیعیان پاکستان، گفت: مبارزه با استکبار و احیای حقوق مستضعفان از ویژگی های شخصیتی ایشان است.

وی گفت: مفتی جعفر حسین  برای احیای حقوق مردم تلاش ها و مبارزه مسالمت آمیز فراوانی انجام داد و از سوی دیگر با مخالفت جدی با اعمال و نظریه های تندروی و افراطی؛ اعتدال، همدلی و برادری ملی را در کشور ترویج دادند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که وی بخاطر بی ثباتی سیاسی و فقدان جمهوریت واقعی در کشور به شدت نگران بود، اظهار داشت: مفتی جعفر حسین یک رهبر واقع بین بودند که افکار و نظریه های سازنده ایشان راهنمای عظیمی برای نسل امروز است.

وی با تاکید به این که مفتی جعفر حسین خواهان اجرای عدالت در سطح عمومی جامعه و اقتدار قانون اساسی در کشور بود، با استناد به سخنان ایشان گفت: اگر قانون در کشور اجرا نشود کشور بازیچه دست دشمنان و گروه های تروریستی خواهد شد که به مرور زمان این اتفاق در پاکستان رخ داد و این نشانگر تفکر وسیع و دور اندیش بودن این رهبر فقید و بزرگوار است.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با بیان این که ایشان با وجود سن بالا و ضعف جسمی، تا اخر عمر برای احیای حقوق مستضعفان تلاش کردند و مبارزی سرسخت در برابر قدرت های استکباری بوده اند، ابراز داشت: مفتی جعفر حسین معتقد بود که با ظلم و تجاوز نمی توان مردم را از حقوق دینی، انسانی و ملی شان محروم کرد.

وی در آخر بر روح متعالی مرحوم مفتی جعفر حسین درود فرستاد و گفت: ایشان علاوه بر فعالیت های اجتماعی و سیاسی آثار علمی فراوانی دارند که راهنمای بزرگ علمی برای نسل امروز است./988/

ارسال نظرات