۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۸۹۷۲۳
دولت صنعاء عنوان کرد؛

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به دنبال مداخله در یمن پس از افغانستان

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به دنبال مداخله در یمن پس از افغانستان
«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات اخیر وریل هاینز گفت: آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به دنبال مداخله در یمن پس از افغانستان است۔

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در واکنش به اظهارات اخیر «آوریل هاینز» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی آمریکا در اجلاس سالانه سران امنیتی و اطلاعاتی آمریکا گفت که وزیر خارجه این کشور قبل و بعد از منصوب شدن اولویت خود را رسیدگی به اوضاع جنگ در یمن پایان دادن به آن معرفی کرده بود.

وزیر خارجه یمن در ادامه گفت اما از آنجا که معلوم است افراطی‌ها در دولت «جو بایدن» به دنبال شروع طرحی جدید موسوم به «جنگ بعدی علیه تروریسم» در کشورهای که هاینز نام برده هستند (کشورهایی چون یمن، سومالی، سوریه و عراق). این اقدام آنان چیزی جز حمایت از جنگ از سوی تاجران آن نیست.

هشام شرف افزود که یمن توانایی مقابله با تروریسم در خاک و مرزهای خود را دارد و همچنین برای همکاری با جامعه بین‌المللی در این راستا اعلام آمادگی کرده و گفت یمن هیچ‌گاه حامی تروریست‌ها نبوده و به پناهگاهی برای آن تبدیل نخواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد که مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌تواند با درخواست گزارشاتی از حمایت‌های که ائتلاف متجاوز در یمن از شبه‌نظامیان و تروریسم در این کشور انجام می‌دهد دست از متهم کردن دولت یمن بردارد و همچنین با شنیدن نظرات تحلیل‌گران آمریکای از فایده بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده در نجات مردم یمن از محاصره خبر دار شود. تا با بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و پایان دادن به تجاوزات در یمن، امنیت را برقرار کند./۹۸۸/

ارسال نظرات