۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۹۴۳۶۳

جنبش عدم تعهد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد

جنبش عدم تعهد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرد
دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد در سازمان ملل، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و تروریستی خواندن گروه های حقوق بشری فلسطینی را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دفتر هماهنگی جنبش غیرمتعهدها در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم رژیم صهیونیستی برای طبقه‌بندی سازمان‌های جامعه مدنی فلسطینی به عنوان «سازمان‌های تروریستی» در تلاشی آشکار برای ممانعت از کار آنها در حمایت از حقوق بشر مردم فلسطین را اعلام کرد.

در این زمینه، جنبش عدم تعهد بر لزوم انجام مسئولیت‌های سازمان‌های مدنی در اراضی اشغالی فلسطین بدون آزار و اذیت، ارعاب و سایر اقدامات سرکوبگرانه تاکید کرد و فعالیت‌های سازمان های حقوقی برای حفاظت از فلسطینی‌ها و حاکمیت قانون که از طریق طرد اسرائیل برای پیروی از تعهدات حقوقی بین المللی قدرت اشغالگر را با اهمیت دانست و خواستار لغو ممنوعیت صادر شده علیه شش گروه حقوق بشری فلسطینی و احترام به آزادی بیان و تجمع آنها شد.

در این بیانیه همچنین بر نیاز فوری به پاسخگویی برای توقف نقض‌های انجام شده از سوی اسرائیل، تاکید کرد و خواستار اتخاذ تدابیری مطابق با قوانین بین‌المللی از جمله اجرای قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل متحد از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت شد.

جنبش عدم تعهد همچنین با محکوم کردن مجدد فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی، خواستار توقف فوری و کامل همه سیاست ها و اقدامات غیرقانونی شد و برنامه های اخیر برای ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد مسکونی در سراسر اراضی اشغالی را به شدت محکوم کرد. چرا که این اقدام بیانگر نقض دیگری از قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است و تداوم و تمامیت ارضی سرزمین فلسطین و چشم‌انداز دستیابی به راه‌حل دو دولتی در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ را تضعیف می‌کند.

در پایان، جنبش عدم تعهد از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت خواست تا مسئولیت‌های خود را برای اطمینان از احترام و رعایت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشر به‌منظور تضمین حمایت از مردم فلسطین و پایان دادن به ۵۴ سال اشغالگری صهیونیست ها را بر عهده بگیرند.

این بیانیه پس از سخنان ریاض منصور، نماینده دائم دولت فلسطین در سازمان ملل متحد، در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱، درباره وضعیت فلسطین اشغالی از جمله قدس شرقی و آخرین تحولات میدانی از جمله غیرقانونی بودن و عواقب حمله اخیر اسرائیل به شش سازمان جامعه مدنی فلسطینی، علاوه بر گسترش شهرک سازی مداوم در کرانه باختری اشغالی صادر شده است./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری فلسطینی معا

ارسال نظرات