۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۹۴۴۸۳

بیانیه خزعلی درباره تظاهرات بغداد و هشدار نسبت به بهره برداری از آن

بیانیه خزعلی درباره تظاهرات بغداد و هشدار نسبت به بهره برداری از آن
شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق بیانیه ای درباره تظاهرات در ورودی منطقه سبز بغداد و به تبع آن درگیری های میان معترضان و نیروهای امنیتی صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ قیس خزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل حق عراق بیانیه ای درباره تظاهرات در ورودی منطقه سبز بغداد و به تبع آن درگیری های میان معترضان و نیروهای امنیتی صادر کرد.

در این بیانیه چنین آمده است:

اول: به شدت استفاده نیروهای امنیتی از سلاح زنده در مواجهه با تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز را به شدت محکوم می کنیم.

دوم: باید افرادی که به تظاهرات کنندگان شلیک کردند و آنها را کشته و زخمی کردند و همچنین کسانی که چنین اوامری را چه حضوری و چه غیرحضوری صادر کردند، مجازات شوند. ما هیچ تلاشی را برای سرپوش گذاشتن بر آمر و فاعل نمی پذیریم.

سوم: همه عزیزان تظاهرات کننده را به خویشتن داری، احساساتی نشدن و ربودن فرصت از همه کسانی که مترصد بهره برداری از چنین حوادثی برای تضییع حقوق مشروع شما هستند، دعوت می کنیم

چهارم: نیروهای امنیتی را به ایستادن در کنار مردم دعوت می کنیم و از آنها می خواهیم که ابزاری برای اجرای دستورات بدخواهانه و غیرقانونی در هدف قرار دادن تظاهرات کنندگان نباشند.

پنجم: نسبت به تلاش های طرف های مرتبط با سازمان های اطلاعاتی که ببرای بمباران منطقه سبز و مقصر دانستن گروههای مقاومت در آن در حال برنامه ریزی هستند، هشدار می دهیم./۹۸۸/

منبع:الفرات

ارسال نظرات