۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۶۱۰۴
عمار حکیم:

عراق حلقه اتصال میان کشورهای جداافتاده از هم در منطقه و جهان باشد

عراق حلقه اتصال میان کشورهای جداافتاده از هم در منطقه و جهان باشد
عمار حکیم رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق خواستار آن شد که عراق حلقه اتصال میان کشورهای جداافتاده از هم در منطقه و جهان باشد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، عمار حکیم رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق خواستار آن شد که عراق حلقه اتصال میان کشورهای جداافتاده از هم در منطقه و جهان باشد.

وی گفت:« یادبود روز دیپلماسی عراق و بزرگداشت حدود یک قرن از تأسیس اولین وزارت امور خارجه در کشوراز سال ۱۹۲۴ را در حالی میگذرانیم که کشورمان، منطقه و دنیا در میانه موجی از بحرانها، اختلافات و مجموعه پیش بینی های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی شناور است؛ در حالی که دوره جدید تجربه دموکراسی ما مستلزم بررسی و تعامل عینی با مسائل منطقه ای و بین المللی است».

عمار حکیم افزود:« ما به واسطه تلاش دیپلماتیک برای اقدام در جهت بیان چهره واقعی عراق، مشارکت درترسیم ویژگی های سیاست گشودگی با کشورهای برادر و دوست بر اساس منافع دو طرفه و روابط مشترک در عین حفظ حاکمیت عراق و این که عراق پل ارتباطی و دوستی و حلقه وصلی میان کشورهای جداافتاده در منطقه و دنیا باشد تشخص یافته ایم و این تلاشها در وزارت امور خارجه، سفارتها و کنسولگریها یمان در خارج از عراق نمود یافته است.»

گفتنی است که وی روز گذشته در پست توییتری خود نوشت: رخدادهای تاسف باری را دراعتراضات دانشجویان دانشگاهها در استان سلیمانیه و درگیری بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی را شاهد بودیم.

وی افزود: بار دیگر بر حقانیت شهروندان در امر برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز برای مطالبه حقوق مشروع خود تاکید کرده، همگان را به خویشتن داری و پایبندی به مسالمت آمیز بودن تظاهرات ترغیب می کنیم.

وی از مقامات دولت فدرال و دولت محلی خواست به خواسته های تظاهرات کنندگان رسیدگی کرده، از آنها محافظت کنند.

دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای در استان سلیمانیه از روز گذشته دست به تظاهرات زدند و مانع ورود اساتید و کارکنان به این مرکز شدند. آنها خواستار افزایش اعتبارات این دانشکده هستند.

وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی در اقلیم کردستان در پی تظاهرات دانشجویان که به خشونت و درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد، دانشگاهها و موسسات علمی در این استلان را برای یک هفته کامل تعطیل اعلام کرد./۹۸۸/

منبع: فرات نیوز

ارسال نظرات