۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۹۷۸۱۷
رییس ائتلاف نیروهای ملی عراق:

حکیم بر رسیدگی به شکایات انتخاباتی عراق تاکید کرد

حکیم بر رسیدگی به شکایات انتخاباتی عراق تاکید کرد
«سید عمار حکیم» رییس ائتلاف نیروهای ملی عراق بار دیگر خواستار رسیدگی به شکایات درباره انتخابات پارلمانی در این کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حکیم رییس ائتلاف نیروهای ملی عراق، با هیاتی از حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست « هوشیار زیباری » دیدار و گفت و گو کرد.

دفتر رسانه‌ای «حکیم» در بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس ائتلاف نیروهای ملی عراق درباره تحولات صحنه سیاسی عراق و منطقه، نتایج انتخابات اخیر و سردرگمی‌هایی که در نتیجه‌عدم موفقیت در ایجاد تعادل در بیشتر عرصه‌های ملی به وجود آمده است و همچنین درباره مزایا و چالش‌های پیش روی عراق در مرحله بعدی با «هوشیار زیباری» گفت و گو کرد.

بر اساس این بیانیه، رهبر جریان حکمت ملی عراق رسیدگی به شکایات انتخاباتی را به نفع معترضان و افراد پیروز دانست و افزود: هر چه قدر درخواست تجدیدنظر جدی‌تر و شفاف‌تر در نظر گرفته شود، جایگاه افراد پیروز از همه جناح‌های سیاسی را تقویت می‌کند.

وی بار دیگر بر رسیدگی به شکایات انتخاباتی از سوی دادگاه فدرال عراق تاکید کرد.

حکیم هشدار خود نسبت به این مرحله در قبل از انتخابات را یادآور شد و گفت که انتظار می‌رود دولت آینده عراق در سطوح خدماتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی وظایف مهم بسیاری دارد بنابراین باید دولت [ آینده عراق ] بر اساس معادله‌ای ثابت و هوشیار تشکیل شود تا بتواند تعادل اجرایی و قانونگذاری را برقرار کند.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق پیشتر نیز در دیدار با رؤسای ائتلاف‌های «عزم» و «تقدم» بر ضرورت حفظ تعادل در همه عرصه‌ها تأکید کرد و گفت که بحران سیاسی کنونی در عراق قابل حل است اگر همه طرف‌ها فرهنگ کوتاه آمدن از سقف مطالبات با در نظر گرفتن منافع ملی کشور و پذیرش حد وسط‌ها را پیشه کنند.

وی خواستار جدیت دادگاه فدرال در بررسی شکایت‌های انتخاباتی برای رعایت عدالت در حق معترضان به نتایج انتخابات شد و آن را موجب تقویت اعتماد شهروندان به روند انتخابات و نظام دموکراتیک عراق دانست./۹۸۸/

منبع: شبکه السومریه

ارسال نظرات