۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۷۰۱۰۵۲
امام جمعه ملبورن استرالیا:

غلبه بر بحران‌های پیش روی اسلام در گروی انسجام مسلمانان است

غلبه بر بحران‌های پیش روی اسلام در گروی انسجام مسلمانان است
حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی در مراسمی که در شهر منامه پایتخت بحرین برگزار شد، گفت: غلبه بر بحران‌های پیش روی اسلام در گروی انسجام مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا، همزمان با سفر تبليغی خود در خاورمیانه، در مراسمی که در شهر منامه پایتخت بحرین با حضور تعداد زیادی از علاقه مندان برگزار شد، انسجام و اتحاد مسلمانان را تنها راه غلبه بر بحران‌های پیش روی جهان اسلام دانست.

این روحانی استرالیایی با بیان این که قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در برابر یزید ملعون، سرآغاز هدایت بشریت به سوی ایثار، عدالت و خدمت به خلق بوده است، ابراز داشت: این رویداد عظیم در سرزمین سراسر نور کربلای معلی، امروز به مرکز راهنمایی و درسگاه عظیم انسانها، نسبت به دین مبین اسلام تبدیل شده است.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا با اشاره به این که باید با تحمل، بردباری، صبر و شکیبایی و قرار گرفتن در کنارهم به نفرت پراکنی ها و تفرقه انگیزی ها پایان دهیم، افزود: امروز مسلمانان با کمک یکدیگر قادر به غلبه بر چالش‌های مشترک خواهند بود.

وی خواستار فریاد خشم و ابراز برائت علیه پدیده شوم تروریسم، تکفیر، خشونت، افراط گرایی در منطقه و جهان، حامیان و بوجود آورندگان آنان از جمله آمریکا و اسرائیل شد و افزود: آمریکا و اسرائیل بزرگترین دشمن بشریت در جهان اند و آنان به بهانه آزادی مردم همواره برای سلب آزادی مردم جهان تلاش کرده اند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که علمای اسلام باید به نحو احسن در ترویج مبانی دین اسلام و احکام الهی در میان جوامع بشری نقش آفرینی کنند، ادامه داد: تا بتوانیم باید ضمن پیروی از آرمان‌های اسلامی به ویژه پیام و فلسفه قیام حسینی، به قشر مستضعفین نیز کمک کنیم./988/

ارسال نظرات