۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۰۱۲۴۰
نویسنده قزاقستانی در دیدار با رایزنی فرهنگی ایران:

کتاب «ایران، در آستانه تمدن جدید» را برای تصویر واقعی ایران در جهان نوشتم

کتاب «ایران، در آستانه تمدن جدید» را برای تصویر واقعی ایران در جهان نوشتم
تولیش با قدردانی از همکاری های رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان گفت: ایران به عنوان قدرتمندترین کشور در منطقه، مهمترین کشوری در میان کشورهای اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ژاناباتیر تولیش با قدردانی از همکاری های رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، گفت: ایران به عنوان قدرتمندترین کشور در منطقه، مهمترین کشوری است که با پیروی از دین و احکام اسلامی در تمام حوزه های فعالیت خود توانسته است جایگاه ممتاز را در میان کشورهای اسلامی به خود اختصاص دهد.

وی گفت: ایران در زمینه های مختلف به دستاوردهای مهم و بزرگی رسیده است.متاسفانه در نتیجه مطالعات سال های اخیر، به این واقعیت پی بردم که در رسانه های غربی اطلاعات منفی زیادی در خصوص جمهوری اسلامی ایران انتشار می دهند که با واقعیت موجود ایران مطابقت ندارد . لذا جهت معرفی تصویر واقعی و درست ایران برای مردم قزاقستان، کتابی با عنوان «ایران در آستانه تمدن جدید» را نوشتم که با تیراژ مختصر به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در این کتاب، دستاوردهای ایران در حوزه های مختلف از جمله سیاست، اقتصاد، ، امور زنان، فناوری و نوآوری، هوا فضا، دفاع، بهداشت، گردشگری، ورزش و همچنین روابط ایران و قزاقستان بررسی می شود. همچنین در این اثر به نقاط ضعف لیبرالیسم نیز پرداخته ام. متعقدم هرچه مردم جمهوری قزاقستان با این کتاب بیشتر آشنا شوند و این کتاب را بیشتر مطالعه کنند پی به بخشی از عظمت و تلاشها و پیشرفتهای صورت گرفته در جمهوری اسلامی ایران خواهند برد. امیدوارم رایزنی فرهنگی ایران در تجدید چاپ و توزیع این کتاب مساعدت نماید.

در این گفتگو و دیدار مجازی علی اکبر طالبی متین رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان نیز با قدردانی از علاقه جدی این نویسنده به جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران در حال حاضر به چهل ساله دوم انقلاب اسلامی گام نهاده است و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه خود با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی»، مسئله دستیبابی به تمدن نوین اسلامی را دست یافتنی دانسته اند.

وی گفت با توجه به علاقه جنابعالی به پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی و نوشتن کتاب در این زمینه، جنابعالی می توانید در وبینارهای تخصصی جهت معرفی ، تبیین و جریان سازی تمدن نوین اسلامی به ما کمک نمایید.

رایزن فرهنگی محور اصلي بيانيه گام دوم انقلاب در حوزه بین الملل را ترسيم راه آينده و نوعي افق گشايي به منظور توسعه گفتمان تمدن نوين اسلامي دانست و گفت مخاطبان اصلي اين بیانیه در وهله اول محققان و پژوهشگرانی و فرهیختگانی چون جنابعالی می باشید. رایزن فرهنگی ایران در پایان سخنان خود ابراز امیدواری نمود بتواند درخواست نویسنده کتاب را در آینده نه چندان دور مرتفع نماید./۹۸۸/

منبع:سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات