۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۷۰۲۰۱۰
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

حذف ارزش ها و اعتقادات شیعه از متون درسی کشور پذیرفتنی نیست

حذف ارزش ها و اعتقادات شیعه از متون درسی کشور پذیرفتنی نیست
حجت الاسلام والمسلمین دومکی با انتقاد از اقدامات دولت عمران خان در خصوص تبدیل متون درسی، گفت: حذف ارزش ها و اعتقادات شیعه از متون درسی کشور پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان یکی از نهادهای بزرگ دینی و سیاسی این کشور در سخنانی گفت: حذف ارزش ها و اعتقادات شیعه از متون درسی کشور پذیرفتنی نیست.

وی با اعلام موضع این نهاد بزرگ دینی و سیاسی شیعه در این کشور در خصوص طرح یکسان سازی متون دینی اظهار داشت: در متون جدید درسی دانش آموزان، عقاید میلیون ها شیعیان این کشور نادیده گرفته شده و تنها اعتقادات یک جریان مذهبی خاص در آن گنجانده شد است.

این روحانی پاکستانی با طرح این سوال که اگر هدف از تهیه و تدوین متون درسی واحد، پایان تبعیض بین دانش آموزان طبقه فقیر و سرمایه دار باشد، امری بسیار خوش آیند است اما اگر این بهانه ای برای تحمیل عقاید و نظریات یک مذهب خاص اسلامی بر شیعیان باشد، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، ابرز داشت: در تدوین متون درسی ملی در کنار بار علمی آن، باید اهداف بزرگ اسلام نیز در نظر گرفته شود و آن هدف تربیت نسل جدید طبق آموزه ها اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دومکی با بیان این که اقدام فعلی دولت مرکزی در تدوین متون درسی مانع از تشکیل جامعه ای واحد اسلامی، تقویت روحیه برادری، احترام متقابل و همچنین تقویت فکر خلاقانه در دانش آموزان خواهد شد، گفت: حذف درود ابراهیمی از متون درسی جدید، اقدامی فاجعه بار و غیر قابل قبول است.

وی افزود: در متون درسی جدید سخنی از نقش مهم برخی از اصحاب نزدیک پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ترویج و پایه گذاری اسلام، به میان آورده نشده است و دانش آموزان از شناخت مشترکات مذاهب اسلامی دور نگهداشته شده اند.

سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تاکید به این که دانش آموزان شیعه در پاکستان این حق را دارند که متون دینی و اسلامی آنان بر اساس اعتقادات آنان باشد، گفت: قانون اساسی پاکستان نیز چنین حقی را به دانش آموزان شیعه داده است اما دولت فعلی قصد دارد آنرا از دانش آموزان شیعه بگیرد و سلب کند./988/

ارسال نظرات