۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۷۰۲۳۷۲
امام جمعه ملبورن استرالیا:

نظام اسلامی نظامی بی نظیر در دنیا است

نظام اسلامی نظامی بی نظیر در دنیا است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مرکز اسلامی العصر در شهر ملبورن استرالیا برگزار شد گفت: آموزه های اسلامی ضامن بقای بشریت است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه شهر ملبورن استرالیا، در خطبه‌ های سیاسی - عبادی نماز جمعه این هفته در مرکز اسلامی العصر در ملبورن استرالیا با حضور تعدادی از نمازگزارن این شهر و شهرهای اطراف برگزار شد، آموزھای اسلامی را ضامن بقا و سلامتی بشریت دانست.

وی با بیان این که افراط گرایی و مروجین فرقه گرایی هیچ جایگاهی در اسلام‌ ندارند، اظهار داشت: متاسفانه دوری از رهنمودهای اسلام و عدم پیروی از اصول قرآن و فرمایشات امامان معصوم علیهم السلام، موجب افزایش مشکلات جهان اسلام و ملت های مسلمان جهان شده است.

این روحانی استرالیایی با تاکید به این که پیروی از آموزه های اسلامی و تعلیمات اهل بیت عصمت و طهارت ضامن رشد و بقای انسانها و جهان بشریت است، ابراز داشت: رمز نزول و فراوانی نعمت های خداوند، آسایش و رفاه ملت‌ ها، حفظ و نجات انسان در برابر مشکلات و دشواری‌ ها، اطاعت از دستوارت خداوند است.

وی اضافه کرد: حفظ کرامت انسانی و انعکاس پیام صلح و رواداری باید گسترش یابد تا در یک جامعه اسلامی جلوی نفرت و تبعیض گرفته شود.

امام‌ جمعه ملبورن استرالیا در بخش دیگر خطبه های جمعه به تلاش ملت‌ها که سبب پایه گذاری نظام عادلانه و اسلام حقیقی در دنیا می شود و از این طریق می توان عدالت و انصاف را بر تمامی اقشار جامعه اجرای کرد را مصداق اعمال رهبران الهی دانست و تاکید کرد: امام خمینی (ره) و تمام یاران ایشان که علیه دیکتاتوری قرن، جنگیدن و انقلاب اسلامی را با پیروزی همکنار کردند قابل تحسین اند.

وی فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به ملت شریف به ویژه مقام معظم رهبری، فرماندهان و شخصیت های خدوم جمهوری اسلامی از جمله آیت الله رئیسی رئیس جمهور محبوب ایران و خانواده های شهدا تبریک و تهنیت گفت، ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که نگذاشت حق مردم پایمال شود و بینی ابرقدرت های زورگوی جهان را به خاک مالید.

نماینده ویژه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا افزود: نظام جمهوری اسلامی تنها ںظامی در جهان است که بر اساس تکریم قشرهای مختلف جامعه و مبارزه در برابر قدرت های زورگو، طاغوتی و استکباری در جهان شناخته می شود./988/

ارسال نظرات