۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۶۰۴۹

سیری در سیمای جوانان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب« سیری در سیمای جوانان » نوشته جواد سبحانی نیا، از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شد.
سيري در سيماي جوانان، جواد سبحاني نيا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «سیری در سیمای جوانان» نوشته جواد سبحانی نیا، از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شد.

بر اساس این گزارش، در کتاب سیری در سیمای جوانان، سیمای نسل نو، آسیب شناسی جوانی و راهکارهای نوین تربیتی با توجه به نقش مهم و سرنوشت ساز جوانان در جامعه مورد بحث قرار گرفته است.

همچنین مطالب نو و متنوع تربیتی و فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در قالب جلوه های جذاب و جدید و ارتباط نهادینه و نظام مند با جوانان، بر اساس آموزه های مذهبی و زلال معارف ناب دینی تدوین شده است.

این کتاب پس از سخن آغازین و مقدمه در بردارنده شش فصل است و در فصل اول، جایگاه جوانان در فرهنگ اسلامی، جوانان در سیره و سخن معصومان(ع)، جوانمرد کیست؟، اسلام و برنامه جوانان، جوانان و ارزش های انسانی مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل دوم این کتاب نقش مذهب و معنویت در زندگی جوان، سعادت در سایه دین، نقش حقایق قرآن در رشد جوان، رابطه جوان و معنویت و جوان و باورهای دینی پرداخته شده است.

فصل سوم به شناخت مبانی تربیت از منظر قرآن، برنامه های تربیتی قرآن بر مبنای فطرت انسان، شاخص های تربیت اسلامی در قرآن و تربیت دینی جوانان، می پردازد.

نویسنده در فصل چهارم، برخی از اصول تربیتی اسلام از جمله اصل قابلیت و استعداد انسان برای کمال، تکلیف به قدر وسع، تلاش در اصلاح نفس و صبر و استقامت در جوانی را بررسی می کند.

همچنین در فصل پنجم به ابزارها و روش های تربیتی اسلام، شناخت استعدادها، زدودن زمینه های تخلّف، روش یأس زدایی و امیدبخشی و عوامل مؤثر در تربیت می پردازد.

فصل ششم در بردارنده موانع رشد است و جهل از توانمندی ها، غفلت از عیوب، راهکارهای رشد و تربیت دینی جوانان، ایجاد زمینه های خودشکوفایی و استمرار و تداوم پذیری روش مورد بررسی قرار گرفته است.

یادآوری می شود، کتاب سیری در سیمای جوانان در 231 صفحه تألیف یافته و توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم، با تیراژ دو هزار نسخه برای اولین بار چاپ شده است./919/ن601/ع

ارسال نظرات