۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۷۶۷۶
منتشر شد؛

مردم سالاری دینی

خبرگزاری رسا ـ کتاب مردم سالاری دینی نوشته دکتر محمد رضا مرندی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
مردم سالاري ديني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروزه دموکراسی و مردم سالاری به یک گفتمان غالب در میان اندیشمندان سیاسی تبدیل شده واز آنجا که برداشت ها و تعابیر متعددی از آن در میان صاحب نظران وجود دارد، دیدگاه های آنان در زمینه این پدیده متعدد و متنوع است.

کتاب دو جلدی مردم سالاری دینی مجموعه مقالات دومین همایش سراسری مردم سالاری دینی است که برای تعمیق بخشیدن به اندیشه مردم سالاری و نهادینه کردن آن در نظام سیاسی واجتماعی و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب، اردیبهشت1386 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

دراین اثر، مقالاتی چون«مردم سالاری دینی و چالش های پیش رو، طرح یا نظریه»، «مروری بر دیدگاه های مختلف در مردم سالاری دینی»، «تقریری از مردم سالاری دینی»، «مردم سالاری دینی؛ امکان یا امتناع مفهومی»، «مردم سالاری دینی در اندیشه سیاسی علمای معاصر»، «مردم سالاری در اندیشه سیاسی آیت الله مصباح و دکتر سروش»، «از حق در حاکمیت تا صلاحیت بر حکومت» و «نظریه ای در باره مردم سالاری دینی» به چاپ رسیده است.

کتاب مردم سالاری دینی نوشته دکتر محمد رضا مرندی در دو جلد و برای نخستین بار در سال جاری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات