۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۸۱۵۱

زندگی نامه میرزا جواد آقا تهرانی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ زندگینامه میرزا جواد آقا تهرانی از سوی انتشارات موسسه معارف اسلامی امام رضا (ع) منتشر شد.
بزرگداشت آيت الله ميرزا جواد آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) از سری کتاب های مرزبان حکمت قرآنی، زندگینامه میرزا جواد آقا تهرانی را به بازار نشر ارائه کرد.

این کتاب که به قلم ایمان عبداللهیان نوسته شده در پنج بخش تنظیم شده است.

در بخش اول با عنوان پیش گفتار آمده است: کتاب‌هایی که درباره توفیقات دانشمندان پارسا نوشته می‌شود، مانند مدرسه سیاری است که همگان را از آن بهره مند می سازد و نتایجی که از آشنایی با سیره این عالمان پاک عاید خوانندگان می شود، به اختصار یاد آوری می‌کند. سپس نویسنده دوازده اثر از آثار آشنایی با سیره علماء را بیان می کند.

بخش دوم زندگی علمی نام دارد که به شرح دوران تحصیل میرزا جواد آقا تهرانی، استادان، شاگردان، تدریس، تالیف و مشرب فکری و علمی وی پرداخته است.

در بخش سوم که زندگی اخلاقی و معنوی نام دارد، به گوشه ای از کمالات روحی و ویژگی های اخلاقی و حالات روحانی آن بزرگوار پرداخته است.

بخش چهارم که با نام زندگی اجتماعی و سیاسی معنون شده است به خدمات اجتماعی، فعالیت های سیاسی و حضور فعال ایشان در جبهه جنگ پرداخته است.

در بخشی از این کتاب ذیل مطلبی با عنوان نقش استاد در پیروزی انقلاب، می خوانیم: در امر نهضت و پیروزی انقلاب، مردم مشهد اعتماد بسیار زیادی به مرحوم میرزا جواد داشتند، به طوری که امور مربوط به راهپیمایی های میلیونی، بستن بازار یا نرفتن ائمه جماعات به مساجد، به عنوان اعتراض، همه با حضور ایشان انجام می شد.

بخش پنجم، آموزه های قرآنی و بخش ششم عروج ملکوتی نام گذاری شده است.

در پایان این کتاب، تصاویری از آیت الله میرزا جواد آقا تهرانی و تصاویری از کتاب های این استاد ضمیمه شده است./909/ن601/ع

ارسال نظرات